sminkmärken. Vad använder ni?
vilket sminkmärke tycker ni funderar bäst?
vilket sminkmärke tycker ni funderar bäst?
MAC och Nars! Så dryga och hållbara. En liten flaska foundation håller i minst ett år, pudret likaså.
vad är det för märken? dom har jag inte hört talas om?
ID bare minerals. Vägrar rekommendera något annat. Tjatat överallt nu hahaha
För tillfället en salig blandning: Clinique, Helena Rubenstein och Christian Dior.
jag har hittat sån super bra underlags kräm på snowdrop, face stockholm heter den och finns i färgen"snow" aldeless perfekt när man är kritvit som jag!! Annars blandar jag friskt isadoora, mabyline och sånt som går att köpa på HM
Åhh hej tjejer!
Jag behöver verkligen er hjälp. Jag sminkar mej sällan och nu har jag fått för mej att börja göra det oftare. Jag skulle bli jätteglad om ni vill hjälpa mej med ett "startkit" alltså vad behöver jag? Kan inget om puder, underlagskrämer och sånt. Det jag har just nu är mascara och en kajalpenna.
Jessika
Tja jag vet inte?
jag är likadan själv. Har provat om man nu tar mascara och ögonpennor, det mesta.
Men jag har äntligen hittat nått som passar mig och det är yves rochers serie YRIA.
Fantastisk mascara, blir precis som jag vill ha den på fransarna inte kladdiga som alla arcitect och gud vet allt som ska bygga, förlänga osv.
När det gäller puder underlagskrämer osv. har jag sämre erfarenhet av, då jag själv tycker huden blir påfrestad, jag får finnar, massa pormaskar osv.
Använder mig bara av en skön dagcreme som jag åxå hittat hos yves,
Har aldrig handlat där tidigare i mitt liv men nu hittat vad jag sökt.
Kan tillägga att LR´s produkter är kanonbra åxå, men då får du söka någon återförsäljare eftersom det är hemförsäljning av deras produkter.
EllaGirl: är inte ID lite dyrt?
har kikat runt lite pånätet och det verkar bra men dyrt..
vad kostar underlagskräm och puser där? vet du..på ett ungefär?
vore tacksam för all hjälp...
MAC och Nars är två rel. nya amerikanska märken. De är lite "modernare" än t.ex Chanel, Dior osv... Som en dyrare variant av FACE och "Make Up Store" kan man säga. Enkla stilrena flaskor med svarta lock osv och väääldigt dryga. Lite dyrare är de dock, en foundation kostar runt 300-350 kr och en ögonskugga ligger väl på minst 150 kr tror jag. Säljs tyvärr bara i Göteborg och Stockholm. Nars säljs inte här alls utan där är det internetshopping som gäller och det fungerar när man vet vilken färg man skall ha, men svårt för nya kunder.
Om du bor i GBG eller STHLM så ta en titt på Åhléns, där brukar de ha MAC.
snysop:tack för tipset, men ja bor i norrland :) så de e lite långt te sthlm eller gtb.
någon som vet...om mary kay, är bättre än make up store?