• tintin2

sminkmärken. Vad använder ni?

vilket sminkmärke tycker ni funderar bäst?

• Svar på tråden sminkmärken. Vad använder ni?
  • Indianica

Jag brukar gå runt på Kicks och prova typ alla märken när jag t ex letar läppglans och så gör jag en jämförelseprisräkning och köper det som verkar ha vettigast pris, sist blev det ett Biotherm läppglans som var JÄÄÄÄÄÄTEFINT och bra, ganska dyrt runt 150 kronor, fast ändå billigare än t ex Isadora ur jämförelseprissynpunkt så nu snaglar jag ofta åt Biothermstället, är alla andra grejor lika bra *hm*

Mac mfl är populärt, men ska innehåller dåliga fetter som täpper igen huden så det skulle jag inte köpa.

Kan säga att förr köpte jag ALLT smink ifrån Helena Rubinstein och det var jättebra (fast det har väl lite "tant" över sig, pråliga förpackningar och så, men det är jättebra) nu sminkar jag mig inte så mkt och har inte råd med så dyra saker, tyvärr.

• Indianica

Jag brukar gå runt på Kicks och prova typ alla märken när jag t ex letar läppglans och så gör jag en jämförelseprisräkning och köper det som verkar ha vettigast pris, sist blev det ett Biotherm läppglans som var JÄÄÄÄÄÄTEFINT och bra, ganska dyrt runt 150 kronor, fast ändå billigare än t ex Isadora ur jämförelseprissynpunkt så nu snaglar jag ofta åt Biothermstället, är alla andra grejor lika bra *hm*

Mac mfl är populärt, men ska innehåller dåliga fetter som täpper igen huden så det skulle jag inte köpa.

Kan säga att förr köpte jag ALLT smink ifrån Helena Rubinstein och det var jättebra (fast det har väl lite "tant" över sig, pråliga förpackningar och så, men det är jättebra) nu sminkar jag mig inte så mkt och har inte råd med så dyra saker, tyvärr.

• Mallan76

Jag tycker Christian Dior har fantastiskt bra produkter!
    Både hudvård och make-up. Det är ganska dyrt, men väl värt pengarna! Är helt såld på Dior för tillfället...

Clinique har väldigt bra foundations. Gillar även Biotherms ansiktscremer, de är väldigt fräscha!

• flex

Chanel- ögonskugga, läpp-pennor, eyeliner, läppglans, ögonbryns penna
    Kanebo- mascara
    mac- concealer, foundation
    Tigi - hårvårdsprodukter

• appelsinen

Hej,

Jag använder Mary Kay och tycker att de är superbra. Super hudvård och smink.

För mig passar deras produkter jättebra. Har testat allt möjligt innan billigt som dyrt) men fick inte bort mina torrfläckar (jag har allergier och känslig hud). Nu är mitt ansikte mjukt som en babisrumpa Inga finnar eller torrfläckar! Jag lovar att jag var superskeptisk till deras produkter i början, jag är alltid sådan tills motsatsen har bevisats och det gjorde den med råge!!! Det som är så bra är ju att man har rätt att byta produkterna eller få pengarna tillbaks om man inte är nöjd! Vilka andra dyra märken (eller billiga) erbjuder det? Känner många som inte kan ha annat smink än deras! En kollega jobbade för Make Up store men har kastat allt deras smink för att Mary Kays sitter mycket bättre. Deras foundation är super, täpper inte till porerna och ger ett matt snyggt utseende. Ögonskuggan sitter som berg! Jag tycker maskaran är superbra (min mamma kan inte ha någon annan- då rinner hennes ögon).

Förstår om många är skeptsiak mot hemförsäljning, det var jag ochså! Men, egentligen är det ju bara ett sätt att kunna ge bättre service och ett bättre pris för produkter med hög kvalité (i vanliga fall är det ju så många mellanhänder som skall ha betalt- allt det får man betala för i butik-frakt, lagerhållning, butikshyra, anställdas löner osv.)

Men, alla har ju sin favorit!!!

• Lobu

har lite prudukter från mary kay (dyrt men bra) +inte djurtestat och resten köper jag på The body shop, älskar deras grejer och det är inte heller djurtestat!

• Lilja84

Hudvård : the body shop.
    Smink . Det mesta är från Isa Dora i min sminklåda , men om jag hittar tex kajal eller foundation som jag gillar bättre med ett annat märke köper jag såklart det.

• Smilie

face , lancome och helna rubenstein på smink,
    rengöring o krämer Clinique

• Angel74

Foundations så köper jag apotekets. Annat smink så föredrar jag Isadora

• Nika75

Hudvård: Apoteket! ACO:s rengöringslotion är suverän. När det gäller smink kör jag mest budget även om jag då och då slår till på någon läcker ögonskugga eller läppglans från t ex Face, Make up store eller Nars. Har upptäckt att många billigare produkter faktiskt funkar väldigt bra... Just nu använder jag ett cremepuder från Lumene (finns på Åhlens) som är fantastiskt bra. Helt i klass med t ex Face cremepuder som kostar mer än det dubbla...

• Lalune2

Foundation - Christian Dior
    Mascara - Elisabeth Arden
    Concealer - Touche Éclat, YSL
    Rouge, vissa ögonskuggor, primer, läppenna, läppstift - Make up store
    Vissa ögonskuggor - Face
    Vissa ögonskuggor - Clinique
    Sen har jag lite andra annorlunda märken för vissa sminkprodukter.

• väduren

Lancome mascara
    Kerstin Florian rengöring/hudkräm
    Darphin peeling och ögonkräm

• LPW

Jag brukar använda produkter från Laura Mercier som jag tycker är mycket bra.

Svar på tråden sminkmärken. Vad använder ni?