Inlägg från: Avonakire |Visa alla inlägg
  • Avonakire

Senadrag i vaden!!!!

Gaaahhh..
    Vaknade kl 6 i morse av senadrag i vaden..FY F*N säger jag bara.!
    I ungefär 2 månader nu har jag vaknat av att jag nästan har fått senadrag.
    Men har som precis vaknat innan..Så jag har som bara legat och väntat på det..

Tycker sånt här gör så himla ont så jag skrek rakt ut och ajjade mig och höll på..
    Tro gubben trodde jag skulle föda.. hahaha :D

När det värsta hade lagt sig så fick jag lov att stiga upp och gå på toa..
    Men jag kunde knappt gå på benet.. hela vaden var alldeles spänd och gjorde ont..
    Kändes som om jag skulle få senadra igen..
    Försökte massera muskeln men det ville som inte släppa..

Nu har det gått 2 timmar och vaden är fortfarande alldeles spänd..
    Vågar inte slänga mig på soffan och ta en liten tupplur..

Några tips??

• Svar på tråden Senadrag i vaden!!!!
  • Avonakire

Om det ändå hade varit något annat än Grape :D
    Gillar inte den smaken alls..

Jag får anlita sambon till att massera vaden innan man kryper till kojs så får man se ifall det fungerar.. Det är ju som bara på västerbenet jag har kännt av det..
    Ingenting på höger..

Har fortfarande ont.. är spänd och känner mig helt slutkörd i benet. *knasigt*
    Sitter med en "stödstrumpa/stödbandage" på vaden nu..
    Sån där vit tyg strumpa man drar på sig..
    Känns bra då jag sitter ner men så fort jag ställer mig och ska gå så gör det ont..

Visst är det vanligt att man får senadrag i vaderna i slutet på grav?

• Avonakire

Jag har hört att tydligen får de flesta senadrag i vaderna i slutet på graviditeten..
    Det hör som till.. haha
    Min mamma sa att när det väl "blommar ut" så kommer det fortare nästa gång..
    Och nu har ju jag kännt att det har varit pågång i 2 månader, så nu när det väl blev senadrag så kanske det kommer bara snart igen.. *suck*

Jaha.. Banan.. ja då ska jag åka och köpa det sen :)
    Och pröva ifall det fungerar..
    Tack för tipsen..!

Varmt bad lät juh inte allt för lockande i denna värmen..
    Men kanske närmare kvällen innan man ska gå och lägga sig.. :)

• Avonakire
    KnoddenU skrev 2009-06-23 12:45:32 följande:
    Jag har också det problemet och hade det när jag var gravid förra gången också. Ett tips jag fick då här från FL var att liksom dra ut vaden, upp med tårna och ner med hälen. det gör göront först, men sedan släpper det. Fotbollsspelare använder sig visst också av det när de får sendrag:)
    Är själv gammal fotbollspelare så det första jag gjorde var att he upp foten, inte framåt :)
    Sen när det hade gått över så ställde jag mig emot väggen med foten och sedan pressar man kroppen mot väggen.. då sträcker man ut vaden..
    Men detta har inte hjälpt än..
    Min vad är fortfarande spänd, hoppas det inte håller i sig i flera dagar bara..

Sitter och dricker vatten nu och ska sedan gå iväg och köpa massa bananaz :D
  • Avonakire

Igår käkade jag bananer, drack massa vatten och hade benet i högläge, inget av detta hjälpte mot vaden..
    Innan jag skulle gå och lägga mig tog jag ett varmt bad och fick sedan lite massage på vaden, visst slappnade vaden av bättre då.. :)
    Men när jag väl skulle försöka sova så kunde jag knappt röra benet utan att känna att nästa senadrag skulle komma..

Men så kom jag på den smarta idén..
    Jag gick och värme vetekudden och la den under vaden och värken försvann på en gång..
    Benet slappnade av och även jag så jag somnade på en gång tror jag.. haha

Vetekuddar är bra att ha till hands ibland!

Svar på tråden Senadrag i vaden!!!!