Inlägg från: jelena2 |Visa alla inlägg
  • jelena2

Sluta med napp - hur gjorde ni?

jea79 skrev 2009-06-23 08:55:59 följande:
    Vi satte upp en lapp på kylskåpet med tio rutor på, på sista rutan ritade vi ett paket och berättade att när hon varit utan napp i tio dagar så skulle hon få ett paket.. Så fick hon sätta ett nytt klistermärke för varje dag som hon va utan i en ruta. Så hon kunde se att hon närmade sig paketet.. Och på 10:e dagen hade vi köpt en liten överraskning till henne.. Gick jättebra!!
    Vilken superbra idé! Det kan ju funka på mina tvillingflickor där en har napp och en har tumme - perfekt! Tusen tack för tipset!
  • jelena2
    nergdnuL skrev 2009-06-23 08:58:21 följande:
    Ursäkta om jag inkräktar på tråden lite. Men när "borde" man sluta med napp?
    Vår tandläkare sa att det är bra om barnen kan sluta innan de fyller fyra, men det finns säkert fler bud. Mina tjejer är drygt tre och jag vill väldigt gärna att de ska sluta NU! Jag är lite rädd för att de kommer få ett taskigt bett annars.
  • jelena2

Efter tips härinne på FL så lånade vi hem boken "Kråke, Elsa och nappen". En väldigt bra bok som beskriver olika sätt att sluta med napp.
    Så igår, helt plötsligt, så bestämde sig Cassandra för att skicka napparna till tomtenissarna! Vi gjorde i ordning ett kuvert som vi la i vår brevlåda. Efter en stund så smög jag dit och tog bort kuvertet och visade senare den tomma brevlådan för tösen. Inte ett ljud vid läggdags och vi fattar ingenting - så himla lätt!
    Nu är det bara tummen kvar för den andra flickan...

Svar på tråden Sluta med napp - hur gjorde ni?