• Anonym (Jobbigt)

Polisen ringde min man!

Jag är så orolig över vad detta kommer innebära för han!? Fängelse? Stora böter!?
    Kort förklarat så fick han under en period lön samt pengar från försäkringskassan. (skuld hos dom på ca 20 tusen nu)
    Försvarar inte det som har hänt, det jag kan säga är att vi sen flera månader tillbaka betalar pengar till försäkringskassan för skulden så jag blev förvånad över att polisen ringde.
    Vad jag behöver är råd. Vad kan vi förvänta oss?

Han ska på förhör snart.
    Det här känns knäckande.

• Svar på tråden Polisen ringde min man!
  • Mrs Winter

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-06-23 15:47:29 följande:

Jag är så orolig över vad detta kommer innebära för han!? Fängelse? Stora böter!?Kort förklarat så fick han under en period lön samt pengar från försäkringskassan. (skuld hos dom på ca 20 tusen nu)Försvarar inte det som har hänt, det jag kan säga är att vi sen flera månader tillbaka betalar pengar till försäkringskassan för skulden så jag blev förvånad över att polisen ringde.Vad jag behöver är råd. Vad kan vi förvänta oss?Han ska på förhör snart. Det här känns knäckande.
    Sa de inte vad de ville då? El vad som skulle hända?
  • Anonym (Jobbigt)

Mrs Winter skrev 2009-06-23 15:52:29 följande:

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-06-23 15:47:29 följande:
    Sa de inte vad de ville då? El vad som skulle hända?
    Nä bara att han är kallas till förhör ang detta med försäkringskassa.
  • Mrs Winter

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-06-23 15:55:23 följande:

Mrs Winter skrev 2009-06-23 15:52:29 följande:
    Nä bara att han är kallas till förhör ang detta med försäkringskassa.
    Ni/du får väl kontakta dem/polisen för övriga/kompletterande upplysningar isf.
  • Waldo

Alla försäkringsbedrägerier polisanmäls rutinmässigt.
    Han blir kallad till förhör hos polisen. Vanligvis brukar det bli böter och om summan han fick från FK var 20 000:- är bötesstraff mest troligt

• Anonym

det är klart att förhöret handlar om bedrägeri

• Anonym

Polisen har ingen anledning att tala om för honom vad det gäller i detalj innan de har pratat med honom på förhöret. Det skulle vara att "ge bort" hela utredningen.
    Tycker också att det är klart att det handlar om bedrägeri och om han blir dömd får han med största säkerhet böter.

• Anonym (Jobbigt)
    Waldo skrev 2009-06-23 15:57:41 följande:
    Alla försäkringsbedrägerier polisanmäls rutinmässigt.Han blir kallad till förhör hos polisen. Vanligvis brukar det bli böter och om summan han fick från FK var 20 000:- är bötesstraff mest troligt
    Tack för svar men kan det även bli nåt i registret?
  • Anonym (Jobbigt)

Som jag förstår det från er som har svara så blir det säkert böter, vilket är helt ok för oss.

Men vad jag oroar mig mest för är om konsekvenserna blir större än så. Tex svårt att få jobb pga detta?

• Anonym (?)

om man får böta för ngt så finns de väl med i belastningsregistret?
    (flummar - vet ej om de är så)

• Anonym (Jobbigt)

Anonym (?) skrev 2009-06-23 21:32:50 följande:

om man får böta för ngt så finns de väl med i belastningsregistret?(flummar - vet ej om de är så)
    Åå hade gärna velat veta...
Svar på tråden Polisen ringde min man!