Jag var som du, jag födde mitt första barn med snitt och nummer 2 normalt.
Jag ska vara helt ärlig, jag var på arurorasamtal innan nr.2 och var LIVRÄDD för att spricka, drömde mardrömmar e.t.c.
Detta skrevs in i mitt förlossningsbrev och barnmorskan pratade mkt om att det var bra att inte ta i för mkt och innan jag fick krystvärkar e.t.c, dessutom använde hon typ blöta handdukar eller liknande och hade som tryck för att dämpa där nere under förlossningen.
Nu är det så här att trots allt detta så kom hela min son ut på endast 1 krystvärk och jag såg på barnmorskans ansikte på en gång att jag hade spruckit. Visst gör det ont att föda barn men jag kan med handen på hjärtat säga att det INTE gjorde ont att faktiskt spricka. Mig sydda dom ganska rejält efteråt, jag sprack hela vägen bak men inte bak till muskeln. Jag har inte haft några problem alls etfteråt, visst gjorde det ont att kissa och såna saker första dagarna men det gör det för alla, även för dom som inte spricker.
Jag har idag ett underbart sexliv och märker inte alls någon skillnad där nere från förr.
Detta blev ett långt inlägg men jag känner verkligen igen mig i din ångest men vill bara berätta att jag satt i samma sits och det var verkligen inte det som i slutändan spelade någon roll. Hoppas att jag inte skrämt upp dig mer nu.