• Gestilja

livrädd för att spricka

Alla spricker inte, med min första brast jag bara så dom sydde 2 stygn på insidan (inget kändes, vare sig när det brast lite eller stygnen) och med andra sprack jag inget alls.
    Är väl väldigt ovanligt att man spricker så pass mycket som hela vägen bak. En del spricker lite grann, andra ingenting och några få spricker mer men dom flesta jag hört om har inte spruckigt eller bara spruckigt lite och aldrig någon som känt något av det.
    Bra att du ska prata med en aurora om detta, dom är nog också mer insatta i detta och hur många som spricker för är nog vanligt att en del är rädda för det. Jag va rädd för det innan min första.
    Det jag har läst som kan hjälpa lite va väl att smörja med nån speciell salva eller olja (kommer nu på rak arm inte ihåg exakt vad det va) och sen att på förlossningen att dom håller emot med en fuktig varm handuk när bebisen kommer.

• Gestilja
    gnistra skrev 2009-06-25 20:06:28 följande:
    Skönt o höra att inte alla upplever det så hemskt. Men ångesten sitter där, hoppas att ja kan må lite bätte när jag praat med en aurora.
    Förstår att ångesten siter kvar vad vi än säger, inte det lättaste att bli av med sånt. Hoppas auroran kan hjälpa dig med detta.
Svar på tråden livrädd för att spricka