Inlägg från: kentmaximus |Visa alla inlägg
  • kentmaximus

Kompisar på Gryta i Västerås

Hej!

Jag bor på Norra Gryta med man och två killar, 3 och 5 i höst.
    Har tyvärr ingen info om Drevkarlen eller Rådjuret direkt men har bara hört positiva saker om de förskolorna.

När flyttar ni?

• kentmaximus

Vi har bott på gryta i lite mer än sex år, trivs väldigt bra. Nära till stan och många lekparker om man går en bit.

Tråkigt att du inte fått den placering du vill ha men det verkar vara svårt att få plats. Vi har efter mycket om och men fått placering på Luktärten för den äldre killen i augusti.

• kentmaximus

Fördelen med gryta är att det finns många lekplatser att välja mellan. På norra gryta, där vi bor finns det säkert 5-10 stycken att åka till eller gå. Det blir inte så tråkigt i längden då!

Grattis till bebisen oktoberlycka!

• kentmaximus

Den lekparken ät toppen, både för mindre och lite äldre. Våran stora grabb tycker det är kul att klättra i rutchkanan.

• kentmaximus

Vi har dagmamma till våra grabbar även om den äldsta börjar på dagis och har bara positivt att säga om det. Om det är som hos oss jobbar de i grupp och träffas varje dag både på fm och em. Anledningen till att den äldsta byter är sammansättningen i gruppen, det kommer inte gå några grabbar i hans ålder alls.

Beverly
    Hoppas det löser sig med sysselsättningen i höst!

• kentmaximus

Vi har inte haft några extra besvär med sjukdom hos dagmamman. Tror inte hon har varit sjuk en dag. De är dock lediga två-tre dagar i månaden pga att de inte får ta ut övertid i pengar utan lediga dagar men då går de till andradagmamman som de träffar dagligen. Jag har inte märkt att grabbarna reagerar på att de går till andra dagmamman men det kan nog variera mellan barn och dagmamma.

• kentmaximus

Vet inte vad du menar med stora barn men jag har två barn, 5 och 3 år. Inget barn i vagn dock.

• kentmaximus

Vrodlok
    Den lekparken är kul, har själv svårt att åka därifrån med barnen.
    Skönt att flytten är klar eller?

Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås