• vrodlok

Kompisar på Gryta i Västerås

Hej där!

Jag och min dotter ska byta lägenhet i augusti och flytta till Södra Gryta i Västerås. Min dotter är tre år (född april-06) så hon börjar vara så stor att hon helst vill leka med kompisar. Vore jättekul att lära känna några andra med barn i samma ålder som bor kring Gryta, givetvis inget krav ni bor precis där men helt klart ett plus då man kan göra spontana saker tillsammans och t ex. turas om med lite barnpassning när barnen vill leka och man själv har annat att göra.

Både jag och dottern är oblyga personer. Hon gillar mycket att sparka boll och leka med leksaksdjur. Själv är jag också intresserad av djur fast helst då inte i plast. :) Håller på med ridning. Sen gillar jag sådant som, promenader, åka inlines, film&teater, bowling, cykelturer och bara sitta och snacka skit.

Är även nyfiken om någon har barn på Drevkarlens förskola eller Rådjurets förskola vad ni tycker om det.

• Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås
  • kentmaximus

Hej!

Jag bor på Norra Gryta med man och två killar, 3 och 5 i höst.
    Har tyvärr ingen info om Drevkarlen eller Rådjuret direkt men har bara hört positiva saker om de förskolorna.

När flyttar ni?

• vrodlok

Hej hej! Kul att någon svarar. :)

Jag känner inte till de förskolorna alls förutom att jag gått/åkt förbi dem. Har fått placering på Drevkarlen men vill egentligen helst ha Rådjuret då det ligger närmare dit vi ska flytta samt att de hade en väldigt utförlig hemsida.

Vi flyttar i augusti. Hur länge har du bott på Gryta? Jag är faktiskt uppvuxen på norra Gryta så egentligen är jag mer hemma på norra än södra. Mina föräldrar bor fortfarande kvar där så är delvis därför vi vill flytta till just Gryta.

• kentmaximus

Vi har bott på gryta i lite mer än sex år, trivs väldigt bra. Nära till stan och många lekparker om man går en bit.

Tråkigt att du inte fått den placering du vill ha men det verkar vara svårt att få plats. Vi har efter mycket om och men fått placering på Luktärten för den äldre killen i augusti.

• oktoberlycka83

Hej! Jag bor på södra gryta i mimer-området. Har inga barn, bara ett påväg. Antar att "den" inte är så rolig att leka med på ett tag :P

• kentmaximus

Fördelen med gryta är att det finns många lekplatser att välja mellan. På norra gryta, där vi bor finns det säkert 5-10 stycken att åka till eller gå. Det blir inte så tråkigt i längden då!

Grattis till bebisen oktoberlycka!

• vrodlok

Aha får jag gissa att det är i oktober du väntar den ska komma :)

Jag ska också bo i mimerområdena, trivs du bra?

• vrodlok

Jo här där jag bor nu har vi nära till Djäkneberget som dottern gillar men när vi flyttar kommer vi bo precis vid den stora lekparken på södra nära Apalbyskolan och jag åkte förbi där när jag var ute åkte inlines för att kolla in lite och det såg ut som en rejäl lekpark så hon behöver nog inte sakna Djäkneberget trots allt.

• kentmaximus

Den lekparken ät toppen, både för mindre och lite äldre. Våran stora grabb tycker det är kul att klättra i rutchkanan.

• oktoberlycka83
    kentmaximus skrev 2009-07-15 17:24:14 följande:
    Fördelen med gryta är att det finns många lekplatser att välja mellan. På norra gryta, där vi bor finns det säkert 5-10 stycken att åka till eller gå. Det blir inte så tråkigt i längden då! Grattis till bebisen oktoberlycka!
    Tack :)
  • Bevabus

Hej jag har bott på gryta hela mitt liv! Är bara 18 år och har inga egna barn men kan berätta att Rådjurets förskola är grymt bra. Jag gick där själv och har även praouat där ett par veckor. Vill gärna jobba där också när jag är färdigutbildad förskollärare

Jag älskar barn så behöver du hjälp med passning någon gång så har jag mycket fritid nu det närmaste året, kom inte in på högskolan nämligen så jag är arbetslös och går hemma om dagarna

Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås