• vrodlok

Kompisar på Gryta i Västerås

Hej där!

Jag och min dotter ska byta lägenhet i augusti och flytta till Södra Gryta i Västerås. Min dotter är tre år (född april-06) så hon börjar vara så stor att hon helst vill leka med kompisar. Vore jättekul att lära känna några andra med barn i samma ålder som bor kring Gryta, givetvis inget krav ni bor precis där men helt klart ett plus då man kan göra spontana saker tillsammans och t ex. turas om med lite barnpassning när barnen vill leka och man själv har annat att göra.

Både jag och dottern är oblyga personer. Hon gillar mycket att sparka boll och leka med leksaksdjur. Själv är jag också intresserad av djur fast helst då inte i plast. :) Håller på med ridning. Sen gillar jag sådant som, promenader, åka inlines, film&teater, bowling, cykelturer och bara sitta och snacka skit.

Är även nyfiken om någon har barn på Drevkarlens förskola eller Rådjurets förskola vad ni tycker om det.

• Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås
  • Weezy

ja alltså just nu jobbar jag halvtid men jag vet inte hur det kommer att bli i framtiden tills förlossningen.. det handlar lite om min värk i armarna och jag vill ju bli bättre och inte sämre som sagt!

• HippYgirl

är det bara jag och BeDee som har stora barn + en liten i vagn redan? :)

• kentmaximus

Vet inte vad du menar med stora barn men jag har två barn, 5 och 3 år. Inget barn i vagn dock.

• Weezy

ja stora knoddar har ju jag med.. HE HE HE dock lite sotra lekkompisar men sara har frågar efter Alfons..

• HippYgirl

hehe, sant stora barn är väl 2år och uppåt :)

• vrodlok

Ja nu är min flytt till Gryta klar och idag var vi och kolla in lekparken vid gamla Ica Grytan. Dottern ville aldrig gå därifrån så vore ju trevligt med sällskap om ngn vill ses där ngn dag.

Vi har börjat på Drevkarlens förskola för vi fick ingen plats på Rådjuret men vi står i omplaceringskö till Rådjuret så vi får se om det blir byte dit så småningom eller om vi väljer att stanna på drevkarlen.

• Bevabus

Härligt! Välkommen hit jag har spenderat många härliga dagar och år på Ica Grytans lekpark så jag förstår din dotter

• kentmaximus

Vrodlok
    Den lekparken är kul, har själv svårt att åka därifrån med barnen.
    Skönt att flytten är klar eller?

• BeDee

Vrodlok: Vi var också där igår, stannar ofta där då det ligger på väg hem från dagis! =)

• HippYgirl

Vrodlok : säg bara till när ni vill leka Alfons tycker det är super kul där :)

• vrodlok

Kentmaximus ja det är underbart att allt är tömt och städat i gamla lgh. Nu gäller det bara få ordning här i nya också men som tur är finns det ett stort uteförråd så mkt av grejerna jag inte packat upp står där ute så det slipper ta plats härinne.

BeDee vilken förskola har ni? Vi var nog där tidigare än er om ni var där efter dagis för vi var också där efter dagis men vi har inskolning så vi var bara på dagis en liten kort stund igår.

• BeDee

vrodlok: Villebrådet, ligger nära Drevkarlen. =) Har en kompis vars dotter går på ert dagis och är 3 år.

• HippYgirl

nu tänkte vi gå till stora lekparken om det är nån som vill hänga på :)

• vrodlok

HippYgirl: Såg vad du skrivit nu, synd vi var där tidigare idag vid lunchtid ungefär.

BeDee ok ja det var Villebrådet jag trodde var den förskola jag fått först men när jag kom dit var det ju fel. :) Visste inte de hade dagis därinne i de gamla villorna som drevkarlen ligger. Är din kompis nöjd med drevkarlen då?

• BeDee

vrodlok: De öppnade 2007, då det var sån brist på dagisplatser i hela Västerås. Min kompis är väl nöjd till viss del, men inte med allt. Men bäst är nog om man får fatta sin egen uppfattning, för det kanske beror på hur barnet är och så... =)

• vrodlok

BeDee jo det är klart man ska skaffa sig sin egen uppfattning men det är ändå intressant att höra vad andra har att säga, klart jag blir nyfiken vad hon är mindre nöjd med.

• Weezy

synd jag inte har barn som leker på lekplats ännu annars hade jag hängt på!...

Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås