• vrodlok

Kompisar på Gryta i Västerås

Hej där!

Jag och min dotter ska byta lägenhet i augusti och flytta till Södra Gryta i Västerås. Min dotter är tre år (född april-06) så hon börjar vara så stor att hon helst vill leka med kompisar. Vore jättekul att lära känna några andra med barn i samma ålder som bor kring Gryta, givetvis inget krav ni bor precis där men helt klart ett plus då man kan göra spontana saker tillsammans och t ex. turas om med lite barnpassning när barnen vill leka och man själv har annat att göra.

Både jag och dottern är oblyga personer. Hon gillar mycket att sparka boll och leka med leksaksdjur. Själv är jag också intresserad av djur fast helst då inte i plast. :) Håller på med ridning. Sen gillar jag sådant som, promenader, åka inlines, film&teater, bowling, cykelturer och bara sitta och snacka skit.

Är även nyfiken om någon har barn på Drevkarlens förskola eller Rådjurets förskola vad ni tycker om det.

• Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås
  • oktoberlycka83
    vrodlok skrev 2009-07-15 17:24:59 följande:
    Aha får jag gissa att det är i oktober du väntar den ska komma :) Jag ska också bo i mimerområdena, trivs du bra?
    Haha, vilt gissat sådär :P Hehe, BF 8 oktober.
    Vi trivs jättebra. Bodde också nära djäkneberget tidigare. Typ mitt emot bmb. Flyttade hit för ca 1½ månad sen.
    Känns som att det kommer vara mycket enklare och skönare att bo här med barn.
    Är det ett blågrått eller ett gult hus? :)
  • vrodlok

kentmaximus:

ja den såg ut som en rolig lekpark och så är det ju liten pulkabacke där när det är vinter.

Beverly:

Tråkigt det med högskolan, får hoppas det löser sig för dig. Kommer nog inte behöva hjälp med barnpassning närmaste tiden i alla fall eftersom jag är lite i samma situation som dig att jag står utan jobb. Haft ett vikariat som gick ut nu innan semestern så får se hur det blir till hösten men då vet jag i alla fall att du finns. :)

Vill helst ha Rådjuret dels för det är närmast men också för de såg ut ha sådan fin gård och sådan bra hemsida. Står i kö dit har nu fått placerin på Drevkarlens så får se om vi kommer in på Rådjuret eller inte. Låter ju bra att du har positiva erfarenheter därifrån.

Oktoberlycka83:

Japp jag är väldigt duktig på att gissa om jag får säga det själv. ;)

Jo jag tycker också det ska bli skönare bo där med barn. Nu bor jag visserligen inte så centralt som ni bodde innan men jag bor i höghus så klart det känns roligare få egen ingång samt tomt eftersom jag ska bo på bottenplan.

Hrm du menar min nya lgh...vet inte vad det var för färg minns inte känns som det var tegelfärgat typ sådan där orange-aktigt tegel men kan ha helt fel...är varjaktsvägen iaf...

• Bevabus

Hoppas ni får plats på Rådjuret de gör trevliga utflykter, är ute lagom mycket varje dag och jag har många roliga minnen från att leka på gården som liten! På sommaren åt vi mellis ute och badade ibland i en pool, rena nöjet när man var i den åldern

vrodlok skrev 2009-07-15 22:49:59 följande:
    Beverly:Tråkigt det med högskolan, får hoppas det löser sig för dig. Kommer nog inte behöva hjälp med barnpassning närmaste tiden i alla fall eftersom jag är lite i samma situation som dig att jag står utan jobb. Haft ett vikariat som gick ut nu innan semestern så får se hur det blir till hösten men då vet jag i alla fall att du finns. :)Vill helst ha Rådjuret dels för det är närmast men också för de såg ut ha sådan fin gård och sådan bra hemsida. Står i kö dit har nu fått placerin på Drevkarlens så får se om vi kommer in på Rådjuret eller inte. Låter ju bra att du har positiva erfarenheter därifrån.
  • oktoberlycka83

Vrodlok: Aha, ok. Vi bor på illervägen i ett blått trähus. Vilken lekpark menar ni? Finns en typ 2 meter från vår tomt...tänkte om det kanske var den :)

Det bor en dagmamma här i samma länga. Vi har funderat lite på om det kanske vore nåt..både för- och nackdelar med att ha det så nära kanske. Men det dära rådjuret låter ju helt klart som en bra förskola annars :)

• kentmaximus

Vi har dagmamma till våra grabbar även om den äldsta börjar på dagis och har bara positivt att säga om det. Om det är som hos oss jobbar de i grupp och träffas varje dag både på fm och em. Anledningen till att den äldsta byter är sammansättningen i gruppen, det kommer inte gå några grabbar i hans ålder alls.

Beverly
    Hoppas det löser sig med sysselsättningen i höst!

• vrodlok

Oktoberlycka83:

Ja ni har ju lite tid på er fundera iaf, kan ju vara skönt. Själv tänker jag mest att det kan vara jobbigt med dagmamma om hon blir sjuk och man måste gå till reserven osv. Iof minns jag inte att det var jobbigt som barn för jag gick hos dagmamma och jag trivdes jättebra med det utan jag tänker mer som förälder det kanske innebär mer jobb med samtal osv. Nu är min dotter väldigt, väldigt oblyg därför passar dagis bra för henne men hade hon varit mer tillbakadragen hade jag ändock helt klart fördragit dagmamma eftersom det är mindre grupper.

Jag vill gärna ha nära till dagis men inte så nära att jag ser in dit från mitt fönster, jag har varit sjukskriven förut och haft dottern på dagis både för min skull och hennes och det skulle kännas lite konstigt då vara hemma och se henne. Skulle nog känna mig lite skyldig även fastän jag hade rätt att ha henne där och hon älskar sitt dagis. Hoppas verkligen hon ska trivas lika bra nu när vi får byta också.

Jag menar lekparken där Ica grytan låg förr, om du känner till? Vet inte vilken lekpark du menar. :)

• oktoberlycka83

vrodlok: Ja men det är lite så jag tänker. Om jag skulle vara hemma så blir det ju jättekostigt om h*n ser mej..vill ju inte behöva åla runt under fönsterna liksom.
    Nja, menar iaf inte den lekparken...den jag tänkte på ligger precis här mellan husen. Finns en sån där ring me cyklar som man trampar runt.

• kentmaximus

Vi har inte haft några extra besvär med sjukdom hos dagmamman. Tror inte hon har varit sjuk en dag. De är dock lediga två-tre dagar i månaden pga att de inte får ta ut övertid i pengar utan lediga dagar men då går de till andradagmamman som de träffar dagligen. Jag har inte märkt att grabbarna reagerar på att de går till andra dagmamman men det kan nog variera mellan barn och dagmamma.

• HippYgirl

Här kommer en till Gryta bo, Vi bes¨tår av Alfons 3 år och Leah 8 månader :)

Svar på tråden Kompisar på Gryta i Västerås