• Anonym

    Barn tidigt i förhållandet?

    Ni som blivit gravida snabbt efter ni träffat er partner, hur fort hände det och hur blev det sedan? Har förhållandet hållit?

  • Svar på tråden Barn tidigt i förhållandet?
  • Anonym

    Är gravid i vecka 12 med min nya, vi har varit tillsammans 3 månader den1 juli..... Hoppas verkligen att det kommer gå bra.

  • Garderobshylla

    Vi blev gravida efter tre månader, och nu har våran dotter blivit sju månader. Vi flyttade ihop för ca nio månader sen och har nyligen köpt hus som vi ska flytta in i till hösten.
    Visst är det tufft ibland, det är ju det med småbarn. Men framförallt när vi inte riktigt känner varandra, blir lätt missförstånd och så.
    Men jag hoppas vi håller ihop, och om viljan finns hos båda så går det. Men jag skulle inte rekommendera att skaffa barn så tidigt som vi gjorde, det är nog bättre att lära känna varandra lite först. Men tyvärr får man ju inte alltid välja, barn kommer tydligen lite hur de vill.

  • 1638

    Vi träffades 16/12-04
    22/2-06 föddes vårt första barn, då hade vi redan hunnit med att gifta oss
    5/5-07 föddes vårt andra barn- totalt har vi 5 barn varav 2 är gemensamma...

    Eftersom vi var aningen äldre o hade lite i ryggsäcken både jag o min man så visste vi med säkerhet att vi skulle satsa på varandra o vi hade bestämt att gifta oss innan vi visste att vi väntade barn.
    Tror det kan vara lite annorlunda om man är yngre, inte redan har barn innan o därmed även en hel del erfarenheter.
    Vi är gifta fortfarande, livet går upp o ner men vi är lyckliga o trivs med hur livet utvecklats för oss

  • Miss Lau

    Vi blev gravida efter ca 3 mån. Det är ca 10 år sedan och nu är vi gifta och väntar vårt fjärde barn vilken dag som helst. Mitt liv hade inte kunnat bli bättre!

  • 1638

    Jag glömde...
    Risken finns att man inte hunnit lära känna varandra riktigt innan man blir gravid om man nu blir det snabbt...
    Och att då mannen får lära känna kvinnan när hon är hormon stinn o inte riktigt så "stabil" som hon kanske är annars.....
    Hon kanske inte heller är så "snäll i sitt sätt"....
    *stackars män vad de kan få stå ut med*
    Hua!

  • SilverEmma

    När vi varit tillsammans i två månader blev jag gravid. Det var en självklarhet för oss båda två att vi skulle behålla då vi båda kände oss för gamla för abort. Jag var då 26 & han 31.

    Vi bestämde oss för att satsa och förlovade oss en månad senare & började leta större boende då båda bara hade en varsin liten lägenhet.

    Nu sitter vi i ett underbart hus och med en tös på fyra månader & blir bara mer & mer förälskade för varje dag som går! Funderar så smått på syskon & har inga tvivel om att vi kommer att leva tillsammans resten av livet!

  • Aiwendil

    Plussade på vår 6 månadersdag.
    Nu har vi varit ett par i fyra år och väntar nummer två samt att vi är gifta.

    Kunde aldrig fått det bättre! {#lang_emotions_heart}


    Isak ska få en lillebror ~ BF 2009.08.21
  • Garderobshylla

    Jag ska kanske tillägga, det spelar nog stor roll om det var planerat lr inte och vad man har för inställningar till barn.
    Jag hade ett barn sedan innan, och varken han lr jag ville ha några barn just nu(då), men jag blev gravid trots skydd och jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag gjorde en abort. Så det beror ju absolut på under vilka förutsättningar man får barnet.

    Vi är båda överlyckliga över våran dotter som alla andra föräldrar är, men det är inte lätt alla gånger när man inte känner varandra och inte hade planerat detta. Vi var tillsammans, men det var inte givet att vi skulle vara det för evigt, och nu blev vi givna ett liv vi inte ens hade hunnit prata om, ett liv vi just då inte ville ha. Så det är skillnad om båda vill ha barn än om man inte ens kommit så långt in i förhållandet att man pratat om det.

  • SilverEmma

    Måste inflika, som 1638 säger, risken är att man känner varandra för dåligt för att stå ut med en jobbig graviditet tillsammans.

    Men för oss var det bara en fördel! Jag mådde otroligt dåligt & i 14 veckor låg jag bara på soffan & kräkte. Han visade mig verkligen att han ville ta hand om mig & fick mig att känna som den mest underbara i hela världen. Han flyttade in till mig i förtid, vi hade tänkt vänta ett par månader längre, och tog hand om lägenheten, min hund och såg till att jag hade det bra!

    Risken fanns ju att han skulle visa sig vara ett handfallet jäkla stolpskott, men jag hade nog tur.

Svar på tråden Barn tidigt i förhållandet?