Hjälp! "Bulle" i underlivet
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-24 18:27:25 följande:
Gör den ont osv?
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-24 18:27:25 följande:
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-24 18:52:29 följande:
Det kan även vara en svullen lymfkörtel, brukar kunna få sådana ibland även vid underlivet. Om du känner på den och den är "rörlig" så brukar det inte vara något farligt iaf.
Hoppas allt går bra =)
Låter väldigt likt det ljumskbrock jag fick i ca 6:e mån när jag var gravid med mitt första barn. Ofarligt och läkaren trodde att det skulle gå tillbaka helt när barnet var fött, men för att det inte skulle upprepas vid en ev. andra graviditet valde jag att operera det när mitt första barn var ca 3/4 mån. Opererades på fm och fick gå hem på em. Sjukskriven i ca 2 veckor under vilka jag inte fick bära mer än max 1-2kg.
Ja, det var inte helt ovanligt heller sa läkaren. Underlivet och vävnaderna runt omkring utsätts ju för ett ganska så stort tryck under den senare delen av graviditeten. Jag har burit båda min barn långt ner (så att säga) och det var troligtvis det som orsakade mitt ljumskbråck.
Om du är orolig tycker jag att du ska boka en tid hos din vårdcentral, så att du kan få en remiss till rätt läkare (kommer tvärr inte ihåg vad de kallas längre). Bättre att kolla upp än att gå och oroa sig i onödan.
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-24 18:17:04 följande:
skriv gärna här ts. hur det gick med läkaren eftersom jag har likadant.
Lycka till
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-25 08:49:04 följande:
Anonym (Bulle) skrev 2009-06-25 12:52:02 följande:
Anonym (Bulle) skrev 2009-07-12 20:55:22 följande:
Ts. hur har det gått med dit bråck??
Själv var2 veckor sen hos min husläkare, som konstanterade att det var bråck jag har.
Han skickade remiss till kirurgikliniken på sjukhuset,
var där förra veckan, han kunde inte direkt känna *var* exakt bråcket satt, om det var öppet bråck eller svagt ... nåt...
Så han skickade remiss till skiktröngten.
Hittar dom inte exakta platsen då, så blir det ultraljud.
Skönt iaf att dom inte tar en sån himla tid *som det brukar vara på sjukhuset här*.
Mitt bråck har blivit värre, det har svullnat upp även längst *låret*.
Bråcket "hoppar" fram när jag kryster.
Ont har jag varje dag nu... ganska jobbigt...
Men hoppas det blir Op. innan 3 mån. Mer orkar jag nog inte.
Ts. hur har det gått med dit bråck??
Själv var2 veckor sen hos min husläkare, som konstanterade att det var bråck jag har.
Han skickade remiss till kirurgikliniken på sjukhuset,
var där förra veckan, han kunde inte direkt känna *var* exakt bråcket satt, om det var öppet bråck eller svagt ... nåt...
Så han skickade remiss till skiktröngten.
Hittar dom inte exakta platsen då, så blir det ultraljud.
Skönt iaf att dom inte tar en sån himla tid *som det brukar vara på sjukhuset här*.
Mitt bråck har blivit värre, det har svullnat upp även längst *låret*.
Bråcket "hoppar" fram när jag kryster.
Ont har jag varje dag nu... ganska jobbigt...
Men hoppas det blir Op. innan 3 mån. Mer orkar jag nog inte.