• Cattis86

Vad låg eran vikt på i vecka 29

Vad låg eran vikt på i vecka 29? Gick ni upp mycket efter den veckan? -nyfiken-

• Svar på tråden Vad låg eran vikt på i vecka 29
  • katinka1

Jag kan bara säga en sak ? jag var jätteduktig på att gå upp i vikt de första 30 veckorna

Hann med hela 8 kg till läkarens fasa. Han hotade redan i vecka 13 (!) med att om jag skulle följa det mönstret kunde jag hinna med 25-30 kg. Fast nu börjar det lugna ner sig.

Gick upp ca 1 kg mellan vecka 27.0 och vecka 30.4

Men jag är glad ändå

/Katarina

• mimmsan

Är i v 34 nu och har gått up 10 kg.
    Har för mig att jag hade gått up 8 kg i v 29.
    Så nu är det bara 5 v kvar & jag är glad, för jag gick upp 23 kg förra graviditeten, visrelugen med mega mycket vätska!!

• Btrix

I v 28 hade jag gått upp 5 kg, o det gjorde jag i min försat grav. oxå...o den slutade med 20+... Gick upp mycket i slutet, men det var mycket vatten. Gick ner 16kg första veckan efter förlossningen.

• cast77

I v30 hade jag gått upp 10kg och fram till förlossningen så gick jag upp ytterligare 7 kg!

• Cinderellla

Hm, i v30 hade jag gått upp ca 9 kg tror jag, kanske lite mer endå..

• BlueBlue

Jag hade gått upp 15 kg i v 38. I vecka 29 hade jag gått upp 8 kg om jag inte minns fel.

• akw

Jag är i v. 32 och har hitills gått upp 6.5 kilo. I Vecka 28 hade jag gått upp 4.5 kilo. Inte så mkt men jag ligger ändå över normalkurvan för hur stor livmodern är. Verkar extremt individuellt hur mkt man går upp. Min BM sa senast i går att jag kommer nog på upp 5-6 kilo till men inte mer än så - vilket jag tycker känns väldigt skönt.

• Zejjen

Jag har gått upp 10 kg i v 28. Eftersom jag tränat mycket och varit noga med min kropp innan jag blev gravid tycker jag att det känns mycket...

Men, när jag har pratat med BM säger hon att de kvinnor som är smala och har lägre BMI än 25 ofta går upp mycket mer. De har inte samma reserver och då lagrar kroppen mer fett. Jag har bara mage, kan ha mina låga jeans som jag alltid haft, men jag har ändå gått upp 10 kg redan.....bebisen väger ju max 1,5 kg. Räknar med 5-10 kg innan v 40.

// Zejjen

• Zejjen

...korrigering..allltså 5-10 kg YTTERLIGARE innan v 40...

Svar på tråden Vad låg eran vikt på i vecka 29