• Janssonkatten

Mitt tips är detox

Detox ska inte göras mer än 4 gånger / år, men jag kan absolut tipsa er som kämpar på att testa en reningskur. Jag nämner inget märke eftersom det ska vara reklamfritt, sen är säkert många märken likvärdiga ändå.

På min första detox fick jag ägglossning
    Min andra blev jag gravid
    min tredje blev jag gravid

Kanske värt att testa?

• Svar på tråden Mitt tips är detox
  • Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-06-26 09:24:23 följande:
    Janssonkatten: Det var absolut inte meningen att trampa på eller va otrevlig mot dig med min fråga.Att jag undrar beror på att jag har en bekant som också blivit gravid två ggr efter detox men fått MF en av gångerna. Nu är hon lyckligtvis gravid igen i tidigt skede. Det var av ren nyfikenhet jag undrade! Så, förlåt igen om jag trampade på en öm tå..Trevlig helg!
    Jag misstolkade :)
    Jag har oxå som föregående talare slutat med kuren direkt jag +:at. Det har alltid varit samma månad eller månaden efter som jag blivit gravid. Tror helt enkelt att det i mitt fall beror på (dels att jag snusat i många år och) att jag ätit mediciner som av kuren rensas ut. Jag är noga med att alltid sluta snusa när jag detoxar, vilket säkert oxå spelar in.
  • Knasten83

JanssonKatten:
    Nu har ÄL precis varit o detoxen har jag slutat med! HOPPAS!!!!!
    Jag slutade röka för 3 månader sedan så jag tror i vilket fall som helst att detta va ett bra drag för min kropp, precis som du skriver, snus..tobak..alkohol o annat gift behöver rensas ut.

Vilken vecka e du i nu om man får va nyfiken??

• Janssonkatten
    Knasten83 skrev 2009-06-28 10:37:18 följande:
    JanssonKatten: Nu har ÄL precis varit o detoxen har jag slutat med! HOPPAS!!!!! Jag slutade röka för 3 månader sedan så jag tror i vilket fall som helst att detta va ett bra drag för min kropp, precis som du skriver, snus..tobak..alkohol o annat gift behöver rensas ut.Vilken vecka e du i nu om man får va nyfiken??
    Är nu i vecka 11 (10+4) och hoppas att det går vägen denna gång! Jag tycker att det är vår tur nu efter 4 och ett halvt års kämpande. :)
  • Knasten83

JanssonKatten: Absolut er tur!!! =) Då har du snart kommit över den magiska gränsen vid 12 veckor ju! Du ska se att det går vägen nu, håller tymmarna för dej!

• MLT
    Knasten83 skrev 2009-06-26 18:43:12 följande:
    Madlin: beklagar... Det är därför min fråga dök upp, är orolig att jag gör fel liksom!? Att jag själv kan påverka ett MF.. men antagligen kan man väl inte det för att man kör en detox rent tillverkat av örter? Det verkar konstigt..Om du inte lyckats redan så hoppas jag du lyckas snart me grav!
    Jag kör Cambridge emellanåt när jag gått upp lite eller bara känner mig uppsvullen och jag har plussat tidigare också när jag precis kört sån kur. Första gången hade jag inte haft mens på ett halvår pga att jag opererat bort en cysta och ena äggstocken. Blev gravid på en gång på första ägglossningen trots att vi var försiktiga. Vi planerade inte barn och jag hade ingen aning om hur ägglossning fungerade osv, hade aldrig ens tänkt på det, fick reda på att jag var gravid i v. 17. Tyvärr fick jag ett sent mf pga de omständigheter jag befann mig i då, gick igenom ett trauma då min sambo dog och hade ätit massa sömntabletter och druckit alkohol mm innan jag fick reda på att jag var gravid.

Andra gången var det inte heller planerat, trodde jag hade en karta p-piller kvar vilket jag inte hade och det dröjde för lång tid innan jag fick nya, blev ett litet glapp mellan två piller och tydligen kom ägglossningen igång på den lilla tiden. Vi körde med avbrutet sex, men jag blev gravid ändå och chanserna för en andra graviditet på absolut första chansen trots försiktighetsåtgärder borde inte vara så stora. Jag levde med en kille som misshandlade mig så jag gjorde abort för jag ville inte att det skulle växa upp med en sån pappa.

Nu plussade jag igen när jag kört en lågkolhydratkur så kanske har det ett samband, eller så är det bara slumpen. Tror absolut inte att det påverkar ett embryo alls om man kört en diet, så länge man inte har brist på något i kroppen. Det dröjer ju några veckor innan embryot börjar leva på mammans resurser.

Vi har inte plussat än, men vi jobbar på det :) Är på andra försöket nu efter mf'et, så hoppas på ett plus inom ett par månader iaf. Lycka till ni andra!
  • Knasten83
    MLT skrev 2009-06-30 14:51:19 följande:
    Jag kör Cambridge emellanåt när jag gått upp lite eller bara känner mig uppsvullen och jag har plussat tidigare också när jag precis kört sån kur. Första gången hade jag inte haft mens på ett halvår pga att jag opererat bort en cysta och ena äggstocken. Blev gravid på en gång på första ägglossningen trots att vi var försiktiga. Vi planerade inte barn och jag hade ingen aning om hur ägglossning fungerade osv, hade aldrig ens tänkt på det, fick reda på att jag var gravid i v. 17. Tyvärr fick jag ett sent mf pga de omständigheter jag befann mig i då, gick igenom ett trauma då min sambo dog och hade ätit massa sömntabletter och druckit alkohol mm innan jag fick reda på att jag var gravid.Andra gången var det inte heller planerat, trodde jag hade en karta p-piller kvar vilket jag inte hade och det dröjde för lång tid innan jag fick nya, blev ett litet glapp mellan två piller och tydligen kom ägglossningen igång på den lilla tiden. Vi körde med avbrutet sex, men jag blev gravid ändå och chanserna för en andra graviditet på absolut första chansen trots försiktighetsåtgärder borde inte vara så stora. Jag levde med en kille som misshandlade mig så jag gjorde abort för jag ville inte att det skulle växa upp med en sån pappa.Nu plussade jag igen när jag kört en lågkolhydratkur så kanske har det ett samband, eller så är det bara slumpen. Tror absolut inte att det påverkar ett embryo alls om man kört en diet, så länge man inte har brist på något i kroppen. Det dröjer ju några veckor innan embryot börjar leva på mammans resurser.Vi har inte plussat än, men vi jobbar på det :) Är på andra försöket nu efter mf'et, så hoppas på ett plus inom ett par månader iaf. Lycka till ni andra!
    Jättetråkigt o läsa att du behövt gå genom så mycket tråkigt!
    Hoppas det går bättre denna gången, lycka till med allt!!
  • gedansk

hej
    Jag och min sambo har förökt i över 3år jag har blivit gravid en gång under tiden och då var jag tjänstledig från mitt jobb (superstressigt och turbulent arbetsplats) och åt bättre, tyvärr så slutade det i MF. Nu har jag sagt upp mig och ska plugga så det kommer att bli extremt mycket lugnare. Låter inte så dummt att prova en detox sammtidigt. Men ska man köra detox mat eller dryck som man köper i en hälso affär? vilka har ni provat?
    mvh jeanette

• CinnamonGirl

BioDrain är jättebra! Har kört kuren flera gånger. Den är i tablettform, man ska ta 2 st 3 gånger per dag. Man ska dessutom dricka mycket vatten, äta mycket frukt & grönt samt minska på köttintaget.

Kände effekt på bara några dagar - huden blev mycket mjukare och kärlekshandtagen stramades upp!

Someday my ship will come in, but with my luck I'll be at the airport.
  • gedansk

hej

tack cinnamongirl: det kan vara värt ett försök, kött slutade jag att äta för 9-10 år sedan : )

• Missne

Janssonkatten: Har du aldrig plussat när u inte detoxat? Undrar eftersom jag aldrig plussat vid egna försök. Kan det ändå vara ié att detoxa tror du? Jag har inte pco. Har egen äl varje månad men blir ändå inte gravid. Blir lite sugen att prova iallafall...

Svar på tråden Mitt tips är detox