• Janssonkatten

Mitt tips är detox

Detox ska inte göras mer än 4 gånger / år, men jag kan absolut tipsa er som kämpar på att testa en reningskur. Jag nämner inget märke eftersom det ska vara reklamfritt, sen är säkert många märken likvärdiga ändå.

På min första detox fick jag ägglossning
    Min andra blev jag gravid
    min tredje blev jag gravid

Kanske värt att testa?

• Svar på tråden Mitt tips är detox
  • Vårflickan84

Tack tjejer för era svar!

hm, jo det är ju logiskt egentligen att det inte skulle påverka hormonerna. att jag inte tänkte så långt haha...
    men jag gör nog detoxen nästa månad! känns bäst på något sätt

• Missne

idag har jag varit och köpt detox . Läste på förpackningen att det inte var bra att köra om man hade överproduktion av sköldkörtelhormon eftersom den innehåler jod. JAg har dock underproduktion så då borde det vara ok. Ni som detoxat, har ni kännt av några "biverknigar" eler så? Anledningen att jag undrar är att jag imorgon ska börja med levaxin och vill veta om ev biverkningar kan vara från detoxen också eller om det kan uteslutas....

• Janssonkatten

biverkningar ja..
    Min kropp var då full av skit, nikotin, mediciner och massa andra slaggprodukter (eftersom jag kört in det i min kropp i flera år). Det första jag märkte första gången jag detoxade var att jag blev förkyld direkt (vilket jag hört andra oxå blivit). Jag kissade oxå mycket mer än vanligt och i början hade jag en enorm huvudvärk. Tarmarna kommer oxå igång för mig.

Egentligen inte så konstigt att kroppen reagerar så, det är ju trots allt en avgiftning :) Jag tror att alla möjliga symtom kan dyka upp.

Efter ungefär en vecka kom iaf belöningen, jag blev mycket piggare och både hyn och håret såg bättre ut :)

• Missne

Antar att vin är Ok att dricka när man detoxar;-? det förutsätter jag då det inehåller mkt antioxidanter....

• Missne

Antar att vin är Ok att dricka när man detoxar;-? det förutsätter jag då det inehåller mkt antioxidanter....

• Janssonkatten

man kan äta och dricka precis som vanligt, man väljer ju själv hur mycket "nytt skit" man vill fylla på med medan man rensar ut det gamla :)

Det är klart, ska man göra det riktigt ordentligt ska man väl strunta i kött, socker, alkohol och tobak helt. Men jag har inte gjort det under mina detoxar iaf.

• Majsan1977

Hej
    Gör ett litet inhopp här. Jag har PCO och har försökt att bli gravid i ca 6 månader.... Valde att göra en detox kur då jag pga en olycka för några år sedan ätit en hel del smärtstillande mm. Så jag tänkte att det kunde kanske vara bra att rensa kroppen om man nu skulle försöka bli gravid. Jag blev gravid direkt efter Detox kuren (utan hjälp av något annat) har funderat på om jag blev gravid tack vare/trotts detox kuren... Så jag tycker att denna tråd är väldigtintressant. (Dock så har mitt foster dött så jag väntar på att kroppen ska stöta ut det...) Men när "allt är återsällt", ska jag göra en ny Detox kur....

• Janssonkatten
    Majsan1977 skrev 2009-07-28 09:28:35 följande:
    Hej Gör ett litet inhopp här. Jag har PCO och har försökt att bli gravid i ca 6 månader.... Valde att göra en detox kur då jag pga en olycka för några år sedan ätit en hel del smärtstillande mm. Så jag tänkte att det kunde kanske vara bra att rensa kroppen om man nu skulle försöka bli gravid. Jag blev gravid direkt efter Detox kuren (utan hjälp av något annat) har funderat på om jag blev gravid tack vare/trotts detox kuren... Så jag tycker att denna tråd är väldigtintressant. (Dock så har mitt foster dött så jag väntar på att kroppen ska stöta ut det...) Men när "allt är återsällt", ska jag göra en ny Detox kur....
    Va skoj :) Och efter missfall har kroppen i regel en bra hormonbalans och man blir ganska snabbt gravid igen :)
  • Vårflickan84

jag vill verkligen köra en detox nu!!! har blivit så peppad =)
    men ska nog vänta tills nästa månad då jag inte vill riskera att pergon som finns i kroppen inte ska åka med ut haha... (vi konstaterade att så inte var fallet tydligen, men jag avstår denna gång för säkerhetsskull).

• Majsan1977
    Janssonkatten skrev 2009-07-28 20:02:31 följande:
    Va skoj :) Och efter missfall har kroppen i regel en bra hormonbalans och man blir ganska snabbt gravid igen :)
    Tycker det där med hormonblansen låter bra=) Nu vill jag få detta tråkiga avklarat så att vi kan börja om på nytt!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska köpa en detox kur idag för att känna att jag börja på något nyttigen =)
Svar på tråden Mitt tips är detox