• challis777

Jag fick positivt på äl test dag 29 och 30! Nån annan? Äter pergotime

Jag har fått positivt på mitt ältest både i går em och i morse (clearblue). Min läkare trodde inte att jag skulle få äl denna månad.

Undrar om någon annan fått äl så sent i cykeln. Är det dåligt? Är det ingen skillnad? Nån som vet?

Jag äter pergotime dubbeldos. Innan har jag fått äl dag 17 och dag 21.

• Svar på tråden Jag fick positivt på äl test dag 29 och 30! Nån annan? Äter pergotime
  • challis777

Ingen?

Min läkare ringde i dag och jag frågade om det vaar sämre att få äl sent. Han sa att det inte skulle spela nån roll, chanserna var lika som om man fick äl tidigare, så det lät ju hoppfullt!

• karlsson1981

Oj, nu gav du mig hopp!!
    Jag har ätit min andra kur pergo, denna gången var det dubbelkur, och jag är på dag 21 idag och inget tecken alls på ÄL, så mitt hopp är nere i botten..

Då ska jag fortsätta testa några dagar till innan jag ger upp helt för denna gången. Lycka till!

• Vårrus

Hej, har inte använd ägglossningstester förut och med mina tidigare behandlingar så har jag haft en väldigt sen ägglossning. Vilken dag börjar ni med testerna? Fick mens i lördags Denna månad har mina läkare semester så jag behöver få egen kontroll över ägglossningen.

• karlsson1981

Jag köper mina tester på billigatester.se så jag börjar testa tidigt och håller på länge! Allt för att inte missa en eventuell ÄL. Jag åt ju pergo i 5 dagar och 5-10 dagar efter det så ska man ha ÄL, så jag började testa på dag 5.

• Moncabang

Jag har kört med CB digital. Trodde inte jag skulle få ÄL denna gång. Men fick den idag, på dag 16. Har tagit Pergo-ku nr.1.

Svar på tråden Jag fick positivt på äl test dag 29 och 30! Nån annan? Äter pergotime