Inlägg från: Grönsiska |Visa alla inlägg
  • Grönsiska

Vi som sörjer Michael Jackson

Sandra Örebro skrev 2009-06-27 18:00:10 följande:

Jag tkr att Expressen gjort fel, de har publicerat en bild på honom när han ligger medvetslös och har en slang i munnen/halsen och ambulanspersonalen håller på med honom. Tydligen så har den som tog fotot legat och lurpassat, Men man kan ju tycka att ambulanspersonalen/sjukhuspersonalen skulle ha satt upp något eller ställt sig i vägen så de inte kunde ta foton.. Denna bild kommer jag ALDRIG få bort från min näthinna =(
    Tror nog att ambulanspersonal i allmänhet är mer fokuserad på att försöka rädda liv än att tänka på vem som ser på i ett sådant här ögonblick när det är så illa. Det jag mer funderar över är vad det är för fel på en person som tar en sådan bild, oavsett vem det är som ligger på båren så är det sjukt att göra så och tycker också att det är sjukt av en tidning att publicera den. Men det är väl sensationslystnad och pengar det handlar om som vanligt. Tack och lov har jag inte sett bilden.
  • Grönsiska

Sandra Örebro skrev 2009-06-27 21:51:50 följande:

Mm joo de va ju mer dä jag ville komma fram till. Att det är sjukt att en männsika tar en bild på någon som ligger på bår mellan liv och död. Om du inte vill se bilden så får du hålla dig borta från Expressen och inte läsa om michael där. GÅ då till aftonbladet.
    Tack, ska hålla mig borta från Expressen!

Något som gör mig riktigt förbannad är OM det nu handlar om medicinmissbruk, vad är det för idioter till läkare som rent till synes ansvarslöst bara fortsätter skriva ut starka mediciner till sina patienter. Läkare ska väl göra nytta och inte skada. Nu vet man ju inte om det faktiskt låg krämpor bakom eller inte, men ändå...Det är oerhört svårt att bryta eller hjälpa någon bryta ett missbruk har jag förstått. Det verkar ju som de som kände honom visste. Förhoppningsvis så fanns det folk som verkligen försökte få honom att lägga av.
  • Grönsiska

Sandra Örebro skrev 2009-06-27 23:47:07 följande:

Joo, familjen ville få MJ att sluta med tablettmissbruket men de kunde inte.. Man kan ju lägga in folk om man tvingar dem men det gjorde dem tydligen inte =( Lite synd för om han hade gjort det så hade han levt nu och kunnat gjort sina konserter i London=)
    Ja det är klart, det har jag läst och ingen annan än berörda personer vet ju hur det gått till...men gissar på att tvång är mer eller mindre nödvändigt om det är långt gånget missbruk. Personen själv kanske inte inser allvaret tex. Fast frågan är om det är möjligt att "tvinga" en vuxen människa till ett behandlingshem.
  • Grönsiska
    levandecharader skrev 2009-06-30 21:49:35 följande:
    Ni får ursäkta, jag vill inte trampa nån på tårna men jag undrar bara efter jag läst lite här i tråden: Var ni så här "besatta" av MJ när han levde också? Satt och kolla på klipp, lyssnade på musiken hela tiden? Såg honom i era drömmar osv?
    Ja under tonåren och som ung vuxen fast då var det bilder, video och fanclubs. Åkte och såg honom under History tour i Prag, London och Göteborg. Som vuxen har jag inte varit "besatt" utan bara intresserad i den mån att jag läst om honom när han figurerat i pressen och tittat på TV när de visat någon dokumentär. Sen har jag även skickat någon krya på dig hälsning mm under årens lopp när situationen varit sådan. Har ju liksom vetat att han fanns där ute i världen och att jag kunnat plocka fram en CD och lyssna. Känner mig inte "besatt" nu heller när han är borta har bara lite svårt att fatta att det blev så här, känns snopet och tragiskt.
  • Grönsiska

Sandra Örebro skrev 2009-07-01 20:20:29 följande:

Sandra Örebro skrev 2009-07-01 20:17:27 följande:
    BTW en sak jag glömde skriva, Äre någon som vet i vilken video han sitter vid ett piano och spelar?

(Om jag inte gav rätt länk innan)
    Vet inte om den förekommer någon annanstans, men jag har den snutten på en gammal video som heter "Dangerous the short films".
  • Grönsiska
    vinterlärka skrev 2009-07-03 11:07:18 följande:
    Kollade på klippet och jag håller nog med dig. Såg inte alls energisk ut. Nu vet jag ju att han var smal, men SÅ smal!
    Ja, nu är det ju ett väldigt kort klipp och han kanske hade mer energi vid andra tillfällen under repetitionen ...men varför reagerade ingen som var där? Sådär "mesigt" har han väl aldrig dansat innan på scen, inte på konserter i alla fall eller så tog han inte i fullt ut på repetitionerna, vem vet.
  • Grönsiska
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-03 11:57:34 följande:
    kolla in dessa t-shirts man kan köpawww.zazzle.com/ksiebdesign/gifts...
    Usch tycker det är äckligt med allt kommersiellt kring honom så här på en gång. Jag vill i alla fall inte skylta med hans död så.

Sen lika mycket som jag tycker om att se de privata hemvideosarna, fotona mm så är det hemskt att allt det privata visas upp för hela världen nu när han inte själv kan säga stopp. Eller har det funnits på nätet hela tiden? Jag hade aldrig trott det så jag har inte letat efter sånt.
  • Grönsiska
    BooBoo skrev 2009-07-03 21:27:11 följande:
     Jaaa.. Jag var nio år.. Förmorrat!
    Vad trist! Jag gick inte heller på den konserten trots att jag var 16 för jag upptäckte honom samma sommar när han redan varit här, hos kusinerna på Gotland när jag fick höra Heal the world.
    Men på nästa turné tog jag igen det och gick tre ggr.
  • Grönsiska
    Bevabus skrev 2009-07-05 11:34:18 följande:
    haha man vill ju gärna tro att man hade agerat hur cool som helst, men så hade nog inte fallet varit
    He he Michael hade inte heller varit cool då, han hade tyckt det var jättepinsamt. Tydligen så klarade han inte av att uppträda så för bara ett fåtal.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson