Inlägg från: xxmeyaxx |Visa alla inlägg
  • xxmeyaxx

Vi som sörjer Michael Jackson

Sandra Örebro skrev 2009-07-08 00:10:01 följande:
    Mamma 2b skrev 2009-07-08 00:06:34 följande: Thriller va väl 96 eller nått sånt om jag inte minns fel..
    Thriller kom väl 82, 83.
    Bad kom 86..
    « Feel the magic of Meya »
  • xxmeyaxx

Thriller Releasedatum: 1983-06-06 

• xxmeyaxx
    m0e skrev 2009-07-08 00:09:15 följande:
    Neje men Beat it Fast jag skulle offrat min vänstra för att få se Billie Jean
    jag menade den tänkte fel.
  • xxmeyaxx

Trodde jag skulle smälla av när jag pratade med min kompis igår.

Kompis: Vad gör du?
    Jag: Tittade nyss på Michael Jacksons minnesceremoni.. nu är de Dangeroustu..
    Kompis: Åhh, stackars lilla pedofil..

Här flög jag upp i taket.

• xxmeyaxx

Familjen är oense om vart MJ ska begravas.
    http://www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1632895/michael-jackson-begravs-troligen-i-los-angeles 

Jermaine tycker Neverland, men mamma Katherine menar att det borde bli LA.

- Michael lämnade Neverland för gott. Han kände sig kränkt av rättsväsendet efter övergreppsrättegången och kände att det han byggt upp blivit nedsmutsat. Även om hennes son är död fortsätter Katherine skydda honom, säger en källa till Radar.

• xxmeyaxx
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-08 09:32:34 följande:
    Folk är fan inte kloka, annat kan man inte säga....SER DE INTE VILKEN UNDERBAR MÄNNISKA MJ VAR han älskade alla barn i hela världen och han skulle ALDRIG göra de illa
    Kompisen tittade inte ens på minnesceremonin.
    Jag sa det att man är oskyldig till den dagen rätten säger något annat.

Michael dömdes aldrig. Därav oskyldig.
  • xxmeyaxx
    Småkottarna skrev 2009-07-08 09:35:02 följande:
    Jag har mailat TV4's tittarombudsman och bett dom skämmas över de respeklösa kommentatorerna och Not for sale... De sa att de ville hylla MJ, och istället kränkte de honom, och det ska de verkligen skämmas över.
    Tummen upp för dig.
  • xxmeyaxx
    annametanna skrev 2009-07-08 09:36:39 följande:
    min pappa sa nåt liknande, men ja skriver inte vad, för ja blir så förbannad så det bränner i ansiktet me ja svarde på det han sa " o det vet du nåt om eller" det var det bästa jag kom på just då men ja kände hur taggarna kom ut!
    Förstår dig verkligen.
  • xxmeyaxx
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-08 09:43:35 följande:
    undrar vad MJ själv ville?
    Inte en blekaste aning.
    Neverland, skulle jag tro, till en början. Men som mamma Katherine menar, Neverland blev aldrig mer det som MJ älskade, pga övergreppsrättegångarna. Suck. Blir så trött på den där skiten, människor som försöker tjäna pengar.

Skulle vara ett fint ställe för honom att begravas på. Ett fint minne.
    Men ja. Vi får väl se.
  • xxmeyaxx
    Småkottarna skrev 2009-07-08 09:44:48 följande:
    Men gud.. jag trodde han begravdes i natt, efter allt var över. Stackars människa, begrav honom nu så han får sin vila!
    Jag trodde det jag också.
  • xxmeyaxx
    Pyris skrev 2009-07-08 09:45:33 följande:
    Jag tycker att det skulle vara fel att inte begrava honom på Neverland. Neverland ÄR Michael Jackson. Så är det och så kommer det alltid vara. Så klart han ska få vila där. Jag tror Neverland betydde oerhört mycket för honom. Ett ställe där han kunde får vara barn
    Men som källan också säger:
    "Michael lämnade Neverland för gott. Han kände sig kränkt av rättsväsendet efter övergreppsrättegången och kände att det han byggt upp blivit nedsmutsat."

Jag håller mer om att det skulle kännas fel att han inte begravdes där, men just nu känns det väldigt osäkert att veta vad MJ tyckte om Neverland här i slutet av sitt liv.
  • xxmeyaxx
    Småkottarna skrev 2009-07-08 09:48:06 följande:
    Jag fick ett så vidrigt sms bara dagar efter hans död, om hur han bestod av 86% plast och inte skulle begravas utan smältas ner och bli till lego så barnen fick fortsätta leka med honom. Jag blir vansinnig bara jag skriver det, hur i helvete kan man vara så respektlös att man sprider sån skit efter en MÄNNISKAS bortgång. För det var det han var, en människa som du och jag. Tänk om sådan skit skulle spridas om dig som kom på detta efter din död. Så respektlöst, vidrigt och äckligt!!
    Fy helvete! Jag hade skickat tillbaka en redig jävla utskällning, för att personen ifråga ens tänkte tanken att skicka det vidare.. Gahh!
  • xxmeyaxx
    Småkottarna skrev 2009-07-08 09:50:20 följande:
    Jag tycker att det skulle kännas helt rätt att han begravs på Neverland. Visst, efter enklagelserna försvann nog den lilla biten älskad han hade känt sig innan, och han mådde dåligt och Neverland kom att betyda något annat för honom än han menat från början. Men, hade MJ sett hur älskad han är, och vad han betyder för miljontals människor världen över, tror jag att han hade velat begravas där. Nu kommer han aldrig få veta.....
    Jag har tänkt den tanken jag också. Hur många människor som kommer åka till Neverland och besöka hans ev. grav där, eftersom de älskade honom så innerligt! Amerikanerna stöttade tydligen inte alls Michael under rättegången, men Europa och Asien. Oj oj. Folk betalade tusentals kronor för att åka till USA och stötta honom!
    Pyris skrev 2009-07-08 09:50:26 följande:
    Åå.. Åter igen.. "vi" förstörde något som betydde mycket för honom.
    Mm. Jag skyller mer på amerikanerna.
  • xxmeyaxx
    Petra med små skrev 2009-07-08 09:50:32 följande:
    jag är faktiskt chockad över att så många är så totalt iskalla.i motsvarande tråd är man överlycklig att han är död. alltså jag förstår om man inte berörs eller inte gillar honom eller hans musik MEN hur kan man bli glad av en annan människas bortgång? han hade ju barn också....kan man inte vara lite medmänsklig iaf?
    Man kan ju för sjutton undra vad fan som försigår i andra människors huvuden.
    Folk verkar ju inte förstå att han först och främst var en människa, precis som du och jag. En förälder. Pappa till tre barn. En bror. En son.

Jävla rikspuckon!
  • xxmeyaxx

Länka till tråden, tack.

• xxmeyaxx

hittade den.

• xxmeyaxx

Kommer aldrig förstå hur man kan håna stunden då ett barn förlorat sin förälder.

• xxmeyaxx
    Petra med små skrev 2009-07-08 10:07:26 följande:
    fakta är att vi som sörjer har nästan 3 700 inlägg och de som inte sörjer har knappt...??.... 200....det säger väl en del
    word!  ^^
  • xxmeyaxx
    Sandra Örebro skrev 2009-07-08 20:25:10 följande:
    ÄR det någon här inne som vet när Michael skapade Neverland(År om ni kan datum/månad är det ett plus) Och när han köpte Bubbles?(samma där med År och datum/månad är ett plus)
    sök på wikipedia.
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson