Bevabus skrev 2009-06-30 22:21:15 följande:
Nu brast det för mig. Alla lögner som spreds om honom och sättet hans pappa har betett sig de senaste dagarna, plus att hans offentliga begravning snart kommer att hållas blev för mycket för mig.. Sitter här och gråter nu alltså fy fan för hur folk behandlade honom!! Jag har alltid tyckt att historierna om honom har varit underliga men bestämt mig för att inte tro på dom helt förrän jag får höra sanningen från Michael själv. Något jag visste aldrig skulle se. Men åh va förbannad jag blir nu. Bara en sån sak som jag läste i Expressen nyss. Något som ska föreställa en sann artikel om hans liv står det felaktiga saker i. Som bilden där Michal ligger i en "syrgastank". Han sa ju själv att det där var en rolig sak han la sig i som användes för att bota nån sjukdom. Vet inte om det var cancer eller nåt. Han ville bara pröva hur det var att ligga i den. Nu har jag äntligen insett att han är död. Har nästan känt mig känslokall de senaste dagarna som inte har gråtit. Allt har bara byggts upp
Där har jag varit nu de senaste två dagarna, fattar inte varför jag har gråtit flera gånger, jag kände ju inte honom, men jag tror att jag har kommit underfund med vad det är...självklart, jag har älskat hans musik alltid, men jag tror att det största skälet till varför jag tar hans död SÅ HÄR hårt, är för att kände FÖR honom, allt han gick igenom, jag själv (som jag skrev) har levt ett mkt tufft liv, svår barndom och uppväxt med mkt bagage med mig, misshandel, mobbning, blivit sexuellt utnyttjad som barn m.m....DÄRFÖR känner jag SÅ starkt för honom, han levde ett mkt hårt liv och hade säkert MÅNGA jobbiga stunder som han gick igenom i sin ensamhet, för ensam var han, det sa han tom själv i ngn intervju.....ursäkta mitt svammel...är det ngn som förstår vad jag menar eller kan känna likadant?