Inlägg från: Brooke |Visa alla inlägg
  • Brooke

Vi som sörjer Michael Jackson

Petra med små skrev 2009-07-06 22:56:14 följande:

Sandra Örebro skrev 2009-07-06 22:54:14 följande:
    klart du får
    Ohh THANKS!! Kunde inte ha sagt det bättre själv. Många förstår inte hur jag menar när jag säger att jag har följt honom under en längre tid. En av mina vänner på msn tror inte ens på mig att jag diggade hans musik när jag va mindre. Visst lyssnade jag inte på hans musik som jag gör nu. Men sen så fick inte vi bredband förns efter 2001 eller liknande. Så vi har inte haft bredband så himla länge. Bara för att han har känt mig i 7 år så säger han att jag INTE är ett "fan" Visst kanske jag inte va ett fan men jag gillar hans musik. Men han tror inte på mig.. BLir så jädra sur
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 23:10:31 följande:
    Men det var ju mera när han var liten, när hans pappa slog honom. Men som sagt, jag tror han var som lyckligast när han var självständig på 80 och 90-talet och när han umgicks med sina barnTrollet Ludenben skrev 2009-07-06 23:08:15 följande:
    Det tror jag oxå.. Han älskade verkligen sina barn, och när han va självständig. Jag tror han älskade i princip ALLA som fanns i hans närhet FÖRUTOM hans far.. Sen kanske de fanns någon mer han inte gillade.. Jag skulle iaf ÄLSKA att va i hans närhet...
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 23:20:02 följande:
    Kom nu ihåg att han inte BARA fick ta skit, han hade många fans som gav honom en massa kärlek och glädje Det låter så deprimerande att han bara "gav och gav men fick bara skit tbx" för det är ju inte sant. Om han bara hade fått skit tbx så hade han ju knappast räknats som Kungen av Pop
    Håller med, han gav, han fick, han LOG.. Han älskade. Många älskade honom, och gör det fortfarande. :P
  • Brooke
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-06 23:25:42 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-06 23:24:30 följande:
    I LOVE MICHAEL, I LOVE YOU MORE
    Okej så du älskar Michael, men du älskar mig mer? ASG
  • Brooke
    Kibell skrev 2009-07-06 23:25:46 följande:
    Skulderna, pressens jakt på honom omALLT, anklagande (vad sjutton hette det nu igen), den stundande comebacken fick nog  MJ att känna att det var mycket. Han var ju mer eller mindre tvungen att göra dessa 50 spelningar i London för att kunna betala det ha var skyldig. Jag undrar om han verkligen ville göra This Is It? OM han inte hade varit skyldig en massa pengar och OM pressen inte jagat honom så mycket hade det här inte hänt tror jag.
    Han visste inte att han skrev under för 50 spelningar, jag har hört att han trodde de bara va 10 st.. :O
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 23:27:11 följande:
    Det där med pappan är så komplicerat. Jag tror han hade ett hat-älsk förhållande till honom. Han ville så gärna att pappan skulle acceptera honom som en son och inte som en väg till berömmelsen. Michael pratade om det i Oprah-intervjun, men i andra ord.Sandra Örebro skrev 2009-07-06 23:23:16 följande:
    Ja jag håller med.. I den där bilagan som man fick med expressen så står det att Michael och hans var hade en BRA relation men det tvivlar jag på när michael har sagt att han kunde spy av en blick från hans far.. :/
  • Brooke
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-06 23:28:07 följande:
    Sandra Örebro skrev 2009-07-06 23:26:30 följande:
    Du förstår nog, men vill inte förstå MJ ropade ju alltid ut detta till sina fans
    Ja jag vet.. JAg sitter ju och driver med dig.. ASG
  • Brooke
    Kibell skrev 2009-07-06 23:29:52 följande:
    Nä det visste ahn inte utan vaknade upp morgonen efter och fick tydligen veta det
    Mm. han skrev under för femtio men han trodde han skrev UNDER för 10.. Helt jädra sjukt...Jag tror han kände en stor press på sig för att göra FEMTIO spelningar. Fn jag tror INGEN skulle orka göra 50 spelningar. Nu var detta inte varje dag i femtio dar de va väl antagligen utspritt men väldigt nära inpå varandra.. Helt jädra sjukt..
  • Brooke

Jag kan säga SÅHÄR, ingen och då menar jag INGEN kommer ALDRIG komma upp i Michaels erfarenhet eller liknande, han hade en sån hög nivå, han tänkte annorlunda än vad dagens artister gör. Han DANSADE Med hjärtat och inte med huvudet. Han sjöng som en gud och jag kan inte ens förklara det i ord utan att svära..

• Brooke
    Kibell skrev 2009-07-06 23:38:38 följande:
    Sen tycker jag det är konstigt/trist att inte någon i hans närhet satte ner foten och sa STOPP och såg till att han fick hjälp mot sitt tablettmissbruk. Varför stod alla så handfallna? Även om han inte ville så får man väl se till att hjälpa en sån person. Man behöver ju inte fortsätta med att ge han tabletter. Bara säga "Nej jag hjälper dig inte med några mer tabletter"
    Dels så ville han inte, jag håller med tycker det är skumt att ingen sa nej nu RÄCKER det. När hans barnflicka(som fick sparken hela tiden) Fråga Janet och hans mamma så såg han ju det som ett svek mot honom. jag tror han sökte en tröst i tabletterna, och han blev efter ett tag knäckt över pressen, dem jagade honom. Han fick aldrig leva sitt liv..
Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson