• La Lola

    Vad gör man utomhus?!

    Helt seriöst; jag har aldrig kommit på något att göra ute när solen skiner.

    Nån soldyrkare är jag inte så solning finns inte på planeten!
    Så vad gör man utomhus?

    Vi brukar gå o köpa glass....tar väl en halvtimme typ...sen går vi in igen....
    För jag har inget att göra utomhus.....

    Att bara sitta o glo...nä....tråkigt ju.....

    Vad gör du ute när solen skiner?


    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Svar på tråden Vad gör man utomhus?!
  • Mother of 5

    Sitter i skuggan och tittar på barnen när de springer runt och har kul på gungorna el i poolen...

    Solar inte heller...

  • linjes

    Pular lite i den så kallade trädgården,spelar fotboll eller wolleyboll med sonen om han vill..
    Jag går ju inte ut bara för att det är sol,kan lika gärna göra saker inne..

  • Cynric

    sitter och bläddrar i en tidning brevid poolen när sonen badar. Gungar lite. Promenerar, fikar, sitter vid datorn(bärbar) , leker på gräsmattan
    Man kan göra allt ute

  • Waldo

    Åker iväg och tittar på något roligt, strosar runt någonstans.

    Sitter i trädgården och läser

    Slumrar till en stund i skuggan, detta är en favvis eftersom jag är så lat :)

    Håller på och pysslar på kollonilotten,

    Nu har jag ingen hund längre, men vi brukade åka till havet med honom där han fick plaska runt medans vi satt och fikade

  • evita

    jag brukar faktiskt stryka!!! då får jag dessutom chansen att sola ryggen lite, då jag inte kan ligga på mage...

    annars leka med/titta på barnen när dom leker eller fixa på tomten... tvätta bilen är en annan sak som skulle behövas idag...

  • Samsmamma

    bada, fika, sitta och läsa, gå ut i skogen (med barn då förstås, inte så kul själv), leka i parken, gå på promenad, köpa glass.

  • hanna elise

    Jag solar aldrig, tycker det är skittrist, men det finns ju mycket annat att göra ute när solen skiner.
    Jag brukar äta ute när det är sol. Frukost, lunch, fika, middag. Det blir ju några timmar utomhus iaf.
    Annars, spela lite badminton, gå en promenad, se när barnen leker, leka med dom, dra igång ett vattenkrig, cykla till ett mysigt café, rensa ogräs (inte så himla kul), måla, bada, plocka blommor, träna lite (typ situps och sånt), spela gitarr, sticka, dansa, brodera, spela ett spel (oftast alfapet), ta en tupplur, klippa gräset, (med en handjagare för att få både gräs och min kropp i topptrim)

    Jag kommer inte på ngt mer just nu... jo sitta med laptopen och titta runt på FL som jag gör just nu... i gräset såklart.

  • Kan inte bli bättre än såhär

    Vi läser i solen eller under ett parasoll, vi badar i poolen eller i havet som ligger 100 meter bort, vi rensar ogräs, vi tvättar bilen, vi borstar hästarna, vi badar hundarna, äter glass, spelar badminton, kliar varann på ryggen, äter, klipper gräset ,förutom denna veckan då vi sitter i en ishall

Svar på tråden Vad gör man utomhus?!