Inlägg från: Vårflickan84 |Visa alla inlägg
  • Vårflickan84

pco+lchf=bebis?

Mini Söderling skrev 2009-06-28 20:17:38 följande:

vad är lchf ?
    low carb high fat.
    (man ska äta lite kolhydrater men mycket fett)
  • Vårflickan84
    Men dieten hjälper till att nå viktnedgången...När jag valde att testa GI först och gled sedan över till LCHF, så gjorde jag mitt val baserat på de medcinska artiklar, studier jag hittade om metabolasyndromet som hänger ihop med insulinrestistensen och kom fram till att bukfetman som man gärna lägger på sig när man har PCO-S har att göra med intaget av kolhyrater eftersom snabba kolhyrater påverkar blodsockret negativt och omvandlas då till fett . Och bukfetman påverkar ju också förmågan till ÄL...
    oj hjälp... bukfetma påverkar förmåga till ÄL...är det verkligen så?
    jag är relativt normalviktig (162cm, 56kg) men magen sticker verkligen ut!
    när jag tänker på det så är det iochmed det började växa för något år sen som jag haft oregelbunden mens...
    kanske borde ta och träna lite =/
  • Vårflickan84

jayne doe skrev 2009-06-30 11:31:47 följande:

För oss med pco-s är det så att bukfetma leder till ökad insulinresistens vilket leder till ökad insulinproduktion vilket leder till ökade halter testosteron och utebliven äl.Det viktigaste vid pco-s är att hålla nere vikten, hålla blodsockret jämnt och röra lite på sig. Typ promenera.Personligen tycker jag att lchf är fullständigt idiotiskt, men andra tycker säkert att det är toppen.Men det är ingen mirakelkur, och det är det jag reagerar på i den här tråden. Att det framhålls som lösningen men det är det inte.Viktminskning och jämnt blodsocker är det enda som är viktigt. Sen om man gör det via lchf eller väljer något vettigare det är strunt samma.
    ja det du skriver är logiskt. det viktigaste är att hålla nere vikten och blodsockret på en jämn nivå. sen hur man gör det spelar ingen roll egentligen. man ska leva sunt och inte stirra sig blint på lchf. men kul att det funkat för många!

men hjälper det att promenera för att få ner bukfetman? eller ska man träna hårt?
  • Vårflickan84

wtin:
    vad är fettförbränningsträning? exempel? =)

• Vårflickan84

wtin:
    okej, jag kanske kan leta fram en uträkningsmodell på nätet eller fråga ett gym!
    jo, som jag förstått det så är det väldigt svårt att endast försöak få bort fett runt magen... men på något sätt borde man kunna minska det iaf!

men äter man inge kolhydrater alls med lchf?

• Vårflickan84
    JWN skrev 2009-06-30 15:58:32 följande:
    LCHF innebär inga kolhyrater och avstannar viktnedgången så kan man även ta bort fruktos och laktos......Kolla in Annika Dahlkvist blogg om du är intresserad...Bara att googla...Hoppas du hittar någon tabell angående fettförbränningsintervall...ett riktmärke om jag kommer ihåg rätt, jag hade en maxpuls på 190 och skulle då ha ett intrevall mellan 135 och 150 i puls....tror det blir ungefär 60-70% av maxpulsen...Lycka till!
    okej, tack ska kolla in hennes blogg för info =) tack!

japp, jag kollade upp det där ,ed pulsen och det stämmer att man ska ligga på 60-70% av maxpulsen. men då måste man väl ha en sån där pulsklocka? var kan man köpa det?
  • Vårflickan84
    JWN skrev 2009-07-01 10:30:09 följande:
    Det kan du köpa i en sportaffär bland annat..Ofta är det en pulsband som sitter under bysten och känner av pulsen och så visas den på en klocka....Alternativt så kan du promenera i rask tack och sedan stanna till och kolla din puls själv och då få ett riktmärke hur mycket du behöver belasta för att vara inom intervallet...Det vet jag att vi gjorde i en löpträning för 10 år sedan när vi inte använde pulsband.......Och då räcker det med att du mäster pulsen de första 15 sekunderna och gångar det med 4 och förut antal slag per minut..Lite svårare sätt att hålla koll, men då vet man ju ungefär....
    vad komplicerat haha... men jag måste ta och testa detta innan jag fattar något. säkert inte svårt egentligen
    ska kolla in pulsmätare också.
    tack för din hjälp =)
Svar på tråden pco+lchf=bebis?