Inlägg från: närtvåblirtre |Visa alla inlägg
  • närtvåblirtre

Flera unga gravida? :)

Halva hallonet :

Jag kan ju säga att jag också är rätt skrajj och orolig, hur ska de bli liksom? :)
    Men det känns ändå bra!! :)

• närtvåblirtre

hilonen

Ja, det går ju utan skötbord, man kan ju ha sånt där underlägg bara som funkar att ha överallt också. :)
    Som man kan ha i sängen t.ex, slipper man gå upp på natten om de skulle vara så.

Jorå, man mår faktiskt ganska bra nu. Men är trött, trött trött trött, orkar inte göra nånting, har ingen lust till nånting.
    Söka jobb MÅSTE jag göra. Men jag vill inte egentligen, jag tvingar mig till de, å då kan de bli så himla fel. Men men...

Annars äre bara bra :)

Vi hade tänkt kolla könet men sen ville vi att de skulle bli en överraskning :P Så vi får se... Ska ni?

• närtvåblirtre

hilonen

Ja, alltså jag ger upp jobbsökandet snart, det känns så lönlöst. Ingen hör av sig. Och jag har verkligen ingen lust att jobba även fast de hade vart bra att få in lite egna pengar. Men när inte någon ens kan höra av sig, så känns det ganska surt. Ett nej tycker jag att dom iallafall kan höra av sig, så man vet!

Ja, jag är också nyfiken, vi får se hur de blir på ultraljudet :)

• närtvåblirtre

hilonen

Aah fast det ska inte spela någon roll om man är gravid eller inte. Dom kan ändå inte säga nej bara för att man är gravid. Det kan man anmäla dom för tror ja.

Men på det stället jag gick på så behövde dom inte folk :/

Klart man kan se könet då. Jag ska dit när jag är i vecka 17-18 tror ja.
    Och dom har just börjat kunna se könet här där vi bor, på ultraljud. Så om dom frågar så kanske man vill veta ändå :) Men vi får se hur de blir..
    Älsklingen vill inte veta tror ja, han vill att de ska bli en överraskning :P

• närtvåblirtre

hilonen

precis, vill nog börja köpa pojke/flickkläder isf ju :P
    Så kanske lika bra att inte veta :)

Fatima89 - Här gör vi inte ett skit om dagarna, sover, gråter och äter typ :P
    Graviditetshormonerna spökar till tusen jag har lust att dra ett täcke över huvudet och gråta i evigheter.

• närtvåblirtre

Vet någon här om det går att köpa liggdyna till en briokombi 05.
    Är nämligen så att vi har fått ärva en briokombi av min kusin. Men dynan till liggdelen har dom slängt pga råttskit på den.
    Finns de att köpa tror ni? Isf var? :)

• närtvåblirtre

har inte varit på ul än, ska dit den 24/9.
    Men enligt här på fl, har jag bf den 22feb :) Två dagar innan min 20års dag :)

• närtvåblirtre

hilonen

Alltså jag är inte så insatt i det där, jag tycker de har blivit så överdrivet alltihopa.
    Sen vet jag inte vad det finns för nackdelar med att ta de där vaccinet, har hört både gott och ont med de, men vågar man chansa?

• närtvåblirtre

hilonen

Ja, men precis.
    Sen reagerar man ju olika på vaccin också, så tänk om man får feber utav de, också sen blir man riktigt förkyld också är det igång... Eller så kanske man redan har svininfluensan innan man tagit vaccinet, bara de att de inte har brytit ut än. Nej usch, jag vet inte om jag vill riskera att skada min bäbis..

Förresten, tänkte bara tala om att jag har fått jobb, eller ja jag jobbar nu. Men det är bara den här veckan. Får se om de blir någon dag nästa vecka också.
    Städar nämligen i en kyrka, församlingsgård osv. :)
    Låter kanske tråkigt, men det är roligt och bra arbetskamrater som tänker på att jag är gravid och inte får lyfta tunga lyft osv.. Super bra!! :)

• närtvåblirtre

Jag har varit på ultraljud i torsdags, allt såg så himla bra ut och den rörde på sig :)

I går fick jag förvärkar och var tvungen att åka in på akuten för jag orkade inte med dom.. Men livmodern var inte påverkad och de var bra med lilla bebisen.
    Jag har varit stressad och orolig över min farmor, som dog i fredagskväll. Så det är nog därför de har blivit som de har.
    Har fortfarande lite ont, är öm liksom. Men det går åt de bättre iallafall.

Svar på tråden Flera unga gravida? :)