• Anonym (olik)

Vad gör man när man älskar varandra, men helt enkelt inte passar ihop?!

Jag älskar verkligen min sambo och vet att han älskar mig också, vi har även ett litet barn tillsammans. Har varit tillsammans i snart 5 år! Men vi passar helt enkelt inte ihop som personer, vi är så olika. Båda är envisa som åsnor och det blir lätt konflikter där ingen vill ge vika och det är jättejobbigt! Han vill ha struktur på allting och bestämma, jag vill vara spontan och också bestämma. Det händer flera gånger varje dag att vi tjaffsar om småsaker, som blir stora gräl. Dessutom har vi helt olika intresser numera, tycker inte om samma filmer, inte samma mat, inte samma musik. Han hatar att äta ute, jag älskar det. Jag älskar promenader, han hatar att gå på promenad, osv. Vi är helt enkelt för olika! Men jag älskar ändå honom och vi har ju ett barn ihop. Vette sjutton vad vi ska göra, men jag orkar inte tjaffset längre.

• Svar på tråden Vad gör man när man älskar varandra, men helt enkelt inte passar ihop?!
  • Anonym (olik)

Anonym, vad gör du då?

snabla, han vill inte gå på rådgivning, jag vill (ännu en sak där vi tycker olika). Vi har inte direkt nån som kan sitta barnvakt heller. Och jag tror inte det är det som är problemet egentligen, vårt barn sover hela nätter och vi har gott om tid att vara tillsammans på kvällen! Men det är vi inte, förutom de kvällar vi har sex, typ.

• Anonym (olik)

fruis och exi, jag förstår vad ni menar men han är så j'lla envis ibland! Jag ger ett exempel som förekommer ofta. Han tycker att jag alltid ska vara öppen för att lyssna på honom, eftersom han alltid är medveten om allt som pågår. Jag är sån som jag hyperfokusera och gör det ofta. Om han säger nått och jag missar nått ord så jag inte förstår vad han säger och ber honom ta om det så VÄGRAR han. För jag skulle ha hört honom första gången. Som att jag sitter och väntar på att han ska säga nått? Sånt gör mig skitförbannad och jag vet inte om jag orkar leva med det. Han är som ett envist barn ibland!

• Anonym (olik)

Skönt i alla fall att läsa att alla inte passar ihop som hand och vante. Det som är så frustrerande är att vi faktiskt en gång gjorde det. Vi var sååå lika, hade samma intressen, samma musiksmak, samma värderingar (fast det har vi till stor del fortfarande, och det är väl därför det ändå fungerar så pass som det gör!). Nu har vi båda utvecklat andra intressen, eller framförallt han, som är en HELT annan värld. Dessutom har vi typ bytt personlighet. Det var HAN som brukade vara helt spontan och JAG som var strukturerad och nu är det precis tvärtom. Det är jättekonstigt.

Det där med filmer, ja det blir väl ofta så att en biter ihop och ser en film som är dålig. Men ofta är det han som hyr film på väg från jobbet och även om jag då ber om en specifik film så kommer han hem med nått i stil med dum och dummare eller nått med jättemycket våld och jag HATAR såna filmer. Det enda som vi båda gillar är thrillers men det har vi typ sett alla i videoaffärn nu känns det som. Och på listan är en hel hög med komedier jag vill se som han inte är interesserad av alls. Skulle vara så kul att se dem med nån tjejkompis men jag har inte några sådana kompisar tyvärr .

Svar på tråden Vad gör man när man älskar varandra, men helt enkelt inte passar ihop?!