• lillamye

bästa bältesstolen till lite mindre barn?

vilken modell är lite mer ombonad för lite mindre barn?

jag sj gillade modellen rallysport men kanske bäst att fara och låta barnet prvsitta?

• Svar på tråden bästa bältesstolen till lite mindre barn?
  • strojes

I de flesta bältesstolar bör barnet vara minst 1 meter för att sitta bra. Kortare barn sitter bäst bakåt.
    Det bästa är väl att ta med barnet och bilen till nått ställe där de säljer stolar och prova vilken som passar barn och bil bäst.

• lillamye

får ta med henne så hon får provsitta

• tinis77

Om hon är så liten kan hon väl åka bakåt ett tag till?

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08*
  • lillamye
    tinis77 skrev 2009-06-29 20:12:12 följande:
    Om hon är så liten kan hon väl åka bakåt ett tag till?
    var inte det jag undrade vill veta vilken bältesstol som är bra till mindre barn mer ombonad och så
  • tinis77
    lillamye skrev 2009-06-29 20:14:02 följande:
    var inte det jag undrade vill veta vilken bältesstol som är bra till mindre barn mer ombonad och så
    Jag vet vad du undrade, jag undrade då om hon inte kan åka bakåt ett tag till. Men ursäkta då. Kan tyvärr inte svara på din fråga eftersom mina åker bakåt och jag inte är så insatt i bältesstolar.
  • Dr Mupp
    lillamye skrev 2009-06-29 20:08:50 följande:
    ca 100cm och 15kg
    Då finns det nog ingen hon kommer sitta riktig bra i. Bättre för henne att sitta bakåt.
  • Kina79
    Dr Mupp skrev 2009-06-30 09:22:37 följande:
    Då finns det nog ingen hon kommer sitta riktig bra i. Bättre för henne att sitta bakåt.
    Håller med. Och det vet TS mkt väl efter att många svarat henne i andra trådar.

Är barnet under 100 cm så sitter de inte så bra i bältesstolarna. Min dotter var 102 när vi vände henne första gången, men vi vände tillbaka. Sen var hon 105-107 när vi vände igen, då satt hon mkt bättre. Så några centimeter hit eller dit gör faktiskt stor skillnad.
  • tinis77

Tråkigt när folks bekvämlighet gåt före sina barns säkerhet..

Svar på tråden bästa bältesstolen till lite mindre barn?