• lillamye

bästa bältesstolen till lite mindre barn?

vilken modell är lite mer ombonad för lite mindre barn?

jag sj gillade modellen rallysport men kanske bäst att fara och låta barnet prvsitta?

• Svar på tråden bästa bältesstolen till lite mindre barn?
  • lillamye
    tinis77 skrev 2009-07-01 11:48:03 följande:
    Jag har ett svar på din fråga, det finns ingen bra bältesstol till ett så litet barn. Ett så litet barn ska åka bakåtvänd.
    enligt din åsikt ja,

vände min första dotter vid 2,5års ålder då var hon för stor,

ska åka på BH idag och prova ut en
  • Dr Mupp
    lillamye skrev 2009-07-01 12:18:52 följande:
    enligt din åsikt ja, vände min första dotter vid 2,5års ålder då var hon för stor, ska åka på BH idag och prova ut en
    Jo vi vet att det finns föräldrar som leker rysk roulette med sina barn. Personligen har jag aldrig träffat en 2,5 eller för den delen 3 åring som väger över 25 kg eller är över 120 cm lång och därmed har barnet inte vuxit ur de bakåtvända bilstolarna. Men tycker man inte om sina barn kan man ju riskera deras liv.
  • Busbellan

Mina barn har varit strax under 100 cm lång när vi vänt dem.
    Sonen har en rally sport och vi har hela tiden varit jättenöjda med den, han har suttit bra i den även att han inte var så lång

Mamma till Nora, August och Ella
  • tinis77
    lillamye skrev 2009-07-01 12:18:52 följande:
    enligt din åsikt ja,vände min första dotter vid 2,5års ålder då var hon för stor,ska åka på BH idag och prova ut en
    Det är inte jag som hittat på att ett barn ska vara MINST 4 år och väga MINST 15 kg för att vändas framåt. Att vända sitt barn tidigare är oansvarigt och jävligt korkat. Synd att du inte inser att du utsätter dina barn för livsfara när du gör som du gör. Håller tummarna för att ni inte krockar.
    *Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08*
  • idisb

jag letar själv till min 3 åring då hennes bältestol nu tycker jag är för plastig. Ha lillasyster i bakåtvänd stol på häger sidan bak och det gör att framsätet kommer så långt fram att det inte går sitta där så kan inte ha en sån bakom mig när jag kör, vet inte hur jag ska göra där? Någon som kanske vet hur man får en britax 2 way att inte ta upp hela bilen så man kan ha någon där fram med?

Men hur som tycker jag graco verkar bra, ska kolla lite på blocket för kostar ju multum med en ny

• Nath

Usch, jag tycker ni är ganska elaka emot TS.... Jag vill inte skriva här inne för att ha folk som klagar på mig utan jag vill hjölpa TS och svara på hennes fråga. Min son har en Römer stol som är vänd framåt. Han är 20månader gammal. jag ska försöka lägga in en bild av stolen inne på min sida så kan du se den om du vill. den är jätte bra. min son hade också problem när han satt bakoch fram för hans ben var böjda och han fick ont efter ett tag om vi åkte för länge...

• Nath

oj glömde säga att min är ingen bältesstol utan en vanlig barn bilstol med samma spännen som en bak & fram vänd stol.

• lillamye

tack till er SERIÖSA som kunde svara mig

vi har oxså funderat på en rally sport,

fattar inte hon nån ens kan påstå att man inte gillar sina barn.

tro sj ni inte vill bli dubbelvikt och sitta oskönt i en stol.

• Dr Mupp
    Nath skrev 2009-07-01 13:18:47 följande:
    oj glömde säga att min är ingen bältesstol utan en vanlig barn bilstol med samma spännen som en bak & fram vänd stol.
    Dessa rekommenderas inte i sverige eftersom knycken på nakcen blir ännu högre än i bältestol.
Svar på tråden bästa bältesstolen till lite mindre barn?