Är så jäkla trött på mina eksem i händerna!!!
Jag brukar få dessa sommar och vinter, alltså när det inte "är lagom varmt åt nåt håll". Nu har jag däremot haft de ända sen i våras från och till, blir tokig!!!
Jag har haft det såhär i flera år, och senast jag var hos hudläkaren trodde hon det var husmorseksem... men det tror inte jag. Inte hjälper någon salva heller.
Det jag undrar är om någon annan har dessa eksem..
Det blir som olika stora bölder på händerna. Syns inte så mycket eftersom de är hudfärgade, men om man trycker hårt på händerna så blir bölderna vita och då ser man dom lätt. Man känner ju dom!!
Kliar inte hela dagen, utan kommer några ggr om dan som det kliar så jag inte vet vad jag ska ta vägen. Helst på morgonen när blodet rinner ner i händerna. Det är när det kliar som bölderna syns mest och kommer fram, mellan där "ligger de i vila"..
När det kliar känns det som det kommer inifrån, och jag får riva så hårt så hjärtat börjar banka hårt och det känns konstigt i hela kroppen. Brukar riva med hårborsten det hårdaste jag kan. Kliar i ca 5 min åt gången och sen försvinner kliet ett tag.
Vad är detta? Jag blir tokig!! Är det någon som känner igen detta???