• TvåM

Är så jäkla trött på mina eksem i händerna!!!

Jag har nåt liknande. Eksem o ibland små blåsor/bölder, främst på insidan av handen där fingrarna börjar o mellan fingrarna. Kliar så jag blir tokig ibland. Min läkare trodde också på husmorseksem men jag är inte lika säker... kortisonsalva o handkräm hjälper för stunden men inte speciellt länge.

• TvåM

Jag pratade med min sons dagisfröken om detta o hennes man hade nåt liknande. Han var allergisk mot nåt ämne som finns i de flesta tvålsorter (kommer inte ihåg vad det hette nu...). Tror det börjar bli dags för ett läkarbesök till snart...

• TvåM
    GrönaDruvan skrev 2009-06-28 20:45:46 följande:
    åh.. om du kommer på vad det heter så skriv gärna det! Man blir ju smått tokig faktiskt. Fick ju barn för 4 månader sedan och har haft det sen dess. Kan det bero på att man tvättar händerna så ofta nu då kanske..
    Absolut!

Nu när jag tänker efter blev mitt också värre efter jag fick mitt första barn för 3 år sen. Innan hade jag lite eksem på lillfingret vid kall vinter eller väldigt varm sommar. Jag har också tänkt på att man tvättar sig så mycket mer... eller om det kan ha med hormoner att göra???
Svar på tråden Är så jäkla trött på mina eksem i händerna!!!