• Fru Åkesson

OBS! Gratis Blöjhink!!!!

Tänkte bara tipsa om en set med olika babygrejer, bla en blöjhink som man får alldeles gratis bara man registerar sig på deras hemsida: babyproffsen.se/

"Paketet" måste man hämta ut själv och jag gör det iaf på Backaplan i Göteborg.

• Svar på tråden OBS! Gratis Blöjhink!!!!
  • Laire

Det finns säkert bra blöjhinkar, tyvärr är den jag fick från babyproffsen usel! Man måste trycka ner blöjan ordentligt (superskoj med bajsblöjor!) och man kan inte kapsla in doften utan det luktar vidrigt varje gång man öppnar.

Visst får man lite varuprover med hinken, men också telemarketingsamtal som man samtidigt godkänner som kommer i månader efteråt. Man hann knappt hem från BB innan det började ringa om försäkringar etc.

• Ejin

jag tycker att den är bra men den har dyra påsar... vi användet vanlig påse i den i botten och sen sveper vi in bajsblöjorna i ytterligare en påse innan vi slänger ner dom.. funkar perfekt.. vi köper billighetspåsar på typ willys o lidl...

• milli79
    Laire skrev 2009-06-29 20:51:29 följande:
    Visst får man lite varuprover med hinken, men också telemarketingsamtal som man samtidigt godkänner som kommer i månader efteråt. Man hann knappt hem från BB innan det började ringa om försäkringar etc.
    De har redan börjat ringa... innan förlossningen.
  • Laire
    milli79 skrev 2009-06-29 21:02:24 följande:
    De har redan börjat ringa... innan förlossningen.
    Ja så kanske det var, jag har förträngt det Hatar telemarketing så jag tänkte inte på vad jag gjorde...
  • smulistussen

då måste jag få säga att jag tycker blöjhinken är super och om man slår ut priset på refillen på hur länge dom räcker så är det värt det...ska hämta en till innan nästa bebis kommer så jag kan ha en på varje våning.

• Tildamamman

Totalt värdelös enligt mig!

Så omständig att slänga i och har man en rejält full blöja går den knappt ner. Man får trycka så att man får skit på handen och skulle man slänga enbart en skötlapp innebär det garanterat bajs på handen.

Och visst kan man hämta ut och sedan inte använda, men varför inte tänka lite på miljön och skippa allt isf? Tidningen var även den värdelös med info om att barn "helst inte bör" vändas före fyra års ålder. Förstår itne att babyproffsen får ge ut sådan smörja!!

• mammis12
    saris2008 skrev 2009-06-29 20:36:38 följande:
    Dessvärre är blöjhinken värdelös med svindyra refiller......min åsikt iallfal, jag köper istället hundbajspåsar till bajsblöjorna, kostar typ inget....
    jag håller med!

nya refil går på 299kr för 3st
  • brownie79

Gratis är inte alltid gratis. Egentligen ges ju blöjhinken gratis för att man ska lockas/tvingas till att köpa refillerna som är svindyra. Men folk har sagt kloka saker och gett kloka tips, att använda t ex hundbajspåsar, smart lösning (om tanken är att man vill stänga in lukt och slippa låta hela lägenheten stinka barnbajs).

Däremot som andra nämnt så finns det andra saker i det där paketet som faktiskt kan ha nytta av, så därför kvitterade jag ut paketet ändå. Tänker använda den refill jag fick till blöjhinken men tänker inte köpa nya därefter. Smartare att göra som någon sa, köpa hundbajspåsar istället.

• Fatima89

hur länge är erbjudandet, hämtade ut kvittot igår,, men är bara 4½mån gravid????? får man hämta tiddigare

• brownie79
    Fatima89 skrev 2009-06-30 09:20:02 följande:
    hur länge är erbjudandet, hämtade ut kvittot igår,, men är bara 4½mån gravid????? får man hämta tiddigare
    Nej, man får inte hämta ut när som helst under graviditeten, utan man måste ha gått 6-7 månader av graviditeten eller något sådant innan man fick kvittera ut paketet. Tror det var 3 månader innnan BF eller om du inte hämtat ut tidigt så har du t o m 2-3 månader efter att barnet har fötts.

Så här står det på deras hemsida "3 månader före barnets födelse fram till dess att barnet är fött. " Det är tidigast då du får hämta ut paketet.
  • FVA

Vi har valt att inte hämta ut den. Texten att man godkänner att de gör reklam via SMS och telefon gjorde att det gick bort. Vi räknade att värdet på paketet var för lågt för det.

• Ejin
    FVA skrev 2009-06-30 17:27:17 följande:
    Vi har valt att inte hämta ut den. Texten att man godkänner att de gör reklam via SMS och telefon gjorde att det gick bort. Vi räknade att värdet på paketet var för lågt för det.
    de enda jag har märkt att jag får reklam ifrån är pampers och libero... och det innebär blöjchekar hela tiden som ger rabbatt på blöjor... så den reklamen kan jag lungt leva med... har inte betalt fullpris på ett enda blöjpaket än så länge...
  • Laire
    Ejin skrev 2009-07-01 18:04:43 följande:
    de enda jag har märkt att jag får reklam ifrån är pampers och libero... och det innebär blöjchekar hela tiden som ger rabbatt på blöjor... så den reklamen kan jag lungt leva med... har inte betalt fullpris på ett enda blöjpaket än så länge...
    Ja sådana får man också om man är med i deras klubbar, men det är även försäkringsbolag etc som är med på blöjhinken.

Du måste göra av med lite blöjor eller så får du får kuponger extremt ofta! Här går det cirka fyra paket i månaden och så många kuponger får jag inte... Fusk
  • tessan1891
    mammis12 skrev 2009-06-30 00:43:27 följande:
    jag håller med!nya refil går på 299kr för 3st
    299 spänn? Låter väääldigt mycket.
    Hur länge räcker dom?
  • Ejin
    Laire skrev 2009-07-01 22:37:48 följande:
    Ja sådana får man också om man är med i deras klubbar, men det är även försäkringsbolag etc som är med på blöjhinken.Du måste göra av med lite blöjor eller så får du får kuponger extremt ofta! Här går det cirka fyra paket i månaden och så många kuponger får jag inte... Fusk
    har även köpt på lidl när de varit rea så några fler paket har jag köpt.. Men jag får även dubbla kuponger.. vet inte varför.. jag kanske är dubbelanmäld hos dom hahah.... så varje gång kommer de två... dvs. 4 paket blöjor...
  • buffybus

jag lever också på kuponger fortfarande.. har en 16 månaders.. har heller aldrig behövt köpa på fullpris... 

tycker förresten också att den e värdelös den tunnan.. tycker den andra som babyproffsen säljer är mkt mkt bättre... 
    André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden OBS! Gratis Blöjhink!!!!