• mimo

Kraniosynostos #7

Hej igen!
    Jag är tillbaka!
    Fick vår andra lilla pojke i måndags, 20 juli.
    Det första jag tittar efter är om han är spetsig i pannan! Tro det eller ej men han har också metopica synostos!!! Trodde verkligen inte att vi skulle behöva gå igenom detta en gång till eftersom det inte ska vara genetiskt! En remiss har skickats till Gbg så det blir intressant att höra vad de har att säga om detta.

Har nån av er hört om syskon som har fått samma ?

Mimo

• mimo

Tack så mycket!

Givetvis så är det ju "bra" eller vad man ska säga att vi har gått igenom detta en gång så vi vet ju vad det handlar om och att det går bra. MEN, så fruktansvärt jobbigt jag tyckte det var med op på Gustaf, trodde jag skulle bryta ihop totalt. Gruvar mig för att gå igenom samma igen!
    Och VARFÖR!!! Hur kan det hända en andra gång?

Mimo

• mimo
    uppdragmamma skrev 2009-08-29 19:32:51 följande:
    Vi fick inte heller nåt vidare intryck av psykologen.Hon typ bara kom in och jaha... thats it.Jag känner att jag får ut mer här eller av att fråga läkarna eller sjuksköterkorna.
    Håller med!!!
    Kan säga att när Gustaf hade op så hade jag verkligen behövt en psykolog dan efter. Såg aldrig till henne på avd.
    Höll på att bryta ihop totalt, det var jobbigt ! Jag vågade knappt ta i honom för han var så olik sig och såg så bräcklig ut.
    Snart ska man gå igenom samma grej igen, gruvar mig!
  • mimo

Operationen på Oscar kommer att ske i slutet av november.

Tänker förmodligen bo på patienthotellet en av oss den här gången. Eftersom att Gustaf också hänger med. Hur är standarden där och är ni nöjda ni som har bott där?

Mimo

• mimo

Clavi (Nina) med Hugo. Op dec -07 för plagiocephali, (dubbla synostoser)
    Total skallrekonstruktion vid fyra mån. Kommer behöva fler operationer eftersom

SofiaD med Oskar op i juni -08 för Sagittal synostos på SU (ej fjäder) 11 mån gammal.

Lovali (Louise) med Eric op jan -06 för Metopica Synostos på SU, fjäderop. 5 mån gammal.

Marie1978 med Victor op i okt 2008 för Metopica Synostos på SU, ej fjäder, 10 mån gammal

taru med joel op feb -09 för sagittal synostos på sahl, (fjädrar) 3 månader gammal, fjädrar togs bort 16/9-09

Laisa (Lisa) med Emmy op 29 maj 2007 för Saggital synostos på Sahlgrenska, 1½ år gammal. Ej fjädrar.

Mimo med Gustaf op 30 april 2008 för metopica synostos 5 månader gammal, fjäderop. Gustafs lillebror Oscar ska även han op nu i slutet av november för samma åkomma!!!??? Han kommer då att vara 4 månader.

Svar på tråden Kraniosynostos #7