Inlägg från: saramajorna |Visa alla inlägg
  • saramajorna

Kraniosynostos #7

Ni verkar ha haft en mysig dag på Liseberg. Synd att vi blev sjuka. Hoppas verkligen ni förstår att jag inte kunde göra något för att kontakta er på morgonen, min mamma kom till mig på natten när jag åkte in på akuten och passade barnen. Jag ringde henne på morgonen för att be henne logga in och leta reda på telefonnummer, dock lyckades hon inte med en febrig Valle och en dator hon inte var van vid. Min man var som sagt i Tyskland på jobb, så jag kände verkligen att jag inget kunde göra.
    Hoppas att ni har en bra sommar, faktiskt ganska skönt med lite moln och regn nu.

• saramajorna

Mimo; Grattis till lillkillen! Vad roligt, det måste vara ganska tätt mellan era små killar nu då? Förstår att det blev en överraskning för er att även han hade metopica, jobbigt såklart.
    Kanske kan ni ändå när allt har lagt sig lite känna att er erfarenhet av storebrors operation kommer att bespara er mycket av den oro man känner som oerfaren av "åkomman".
    Vår dotter som två är äldre än vår son (som hade metopica) hade det inte däremot hade hon ett mindre hjärtfel vid födseln (behövde ej opereras).
    Hoppas att allt kommer att gå bra för er även denna gång. Styrkekramar!

• saramajorna

Bara ett tips till uppdragmamma. Ring direkt till Sahlgrenska och tala med dem. Vid sex månader kan ju fjädertekninkens chanser ha minskat. Jag väntade inte på remiss utan ringde själv, de var mycket tillmötesgående och hjälpsamma på avd. 41. Min son opererades -05 för metopica och allt har gått jättebra. Det kommer det säkert göra för er med.
    Lycka till.

• saramajorna

Vi bodde i väldigt nära Sahlgrenska då (majorna), så jag satte upp mig på en så kallad stand by lista, och var fick därför helt oförberett komma in med väldigt kort varsel. Någon annan som blivit sjuk, så för oss tog det faktiskt bara en månad. Valle opererades när han var tre och en halv månad.

Svar på tråden Kraniosynostos #7