• sajf1

Kraniosynostos #7

Hej o välkommen uppdragmamma!

Samma här,allt tog tid innan remissen låg där den skulle.Jag o min sambo ringde i tjatade varannan gång varje dag tills dom skickat den,vi visste ju inte hur snabbt det skulle gå på sahlgrenska,men när väl remissen var där så blev man lugn,dom ser ju till att få göra fjäderop i första hand,så dom snor ju på så man hinner om inget strular....

taru:det var inget att ta bort fjädrarna jämfört med den första op,som vi tyckte gick bra mycket smidigare än vi trott.Nu visste man ju oxå hur det gick till sen förra ggn...så mycket lugnare,det är inget att oroa sig för.
    Vi bad faktiskt att få med oss fjädrarna hem!
    Han har inte haft ont nån av gångerna,enda som var bökigt nu var att hålla honom från golvet första dan,samt få honom att ligga still på CT:n hihi
    Lite mer nyfiken andra gången*ler*

shanti: jaha nu är det snart dax igen?Hur mår Aron annars?Hur var det med hjärtop,var det inte nåt krångel på hjärtat eller kommer jag ihåg fel?Blir det senare i så fall?Hur känns det?
    Det kommer gå kanoners o lillkillen fixar det som ingenting... kram

• sajf1

Han hamna på uppvaket,inte CIVA alls den här gången,op tog ca 1-1,5 timme.Vi trodde längre eftersom första ggn sa dom några timmar o vi lärde oss att alltid lägga på extra tid när dom sa det,för guuud vad vi väntade.
    Men denna gång gick det skitsnabbt ,så vi strosa runt i Botaniska när dom ringde o vi rusade tillbaka o då hade han redan vaknat o skrek för fullt.Och dom var skitsura......men vi visste ju inte,vi skynda fort dom ringde o sa att han var på väg till uppvaket liksom....
    Ärren på Zigge blev hm.... 2 öppningar av Zickzackmönstret eller vad man ska säga...
    Kompress med snyggnät på som man tar bort efter en dag om man inte har ett barn som drar bort det ...hehe men piece of cake jämfört med förra op(som inte vi tyckte var så hemsk som vi trott efteråt)
    Lite buckligt huvud har han iom fjädrarna växt snett(en stack upp mer än den andra)Men det tänker inte andra på,syns nog inte när håret kommer.....han har lite dåligt av den varan
    Lycka till!

• sajf1

Clavi (Nina) med Hugo. Op dec -07 för plagiocephali, (dubbla synostoser) Total skallrekonstruktion vid fyra mån. Kommer behöva fler operationer eftersom

SofiaD med Oskar op i juni -08 för Sagittal synostos på SU (ej fjäder) 11 mån gammal.Lovali (Louise) med Eric op jan -06 för Metopica Synostos på SU, fjäderop. 5 mån gammal.Marie1978 med Victor op i okt 2008 för Metopica Synostos på SU, ej fjäder, 10 mån gammaltaru med joel op feb -09 för sagittal synostos på sahl, (fjädrar) 3 månader gammal, fjädrar togs bort 16/9-09

Laisa (Lisa) med Emmy op 29 maj 2007 för Saggital synostos på Sahlgrenska,
    1½ år gammal. Ej fjädrar.

Mimo med Gustaf op 30 april 2008 för metopica synostos 5 månader gammal, fjäderop. Gustafs lillebror Oscar ska även han op nu i slutet av november för samma åkomma!!!??? Han kommer då att vara 4 månader.

mih/ Lina med Elvira op mars -07 på sahlgrenska för sagital synostos. Var då 11 månader. Har troligtvis även crouzon syndrom, väntar på svar på blod/dna provet.

Uppdragmamma med William op med fjädrar 22/9-09 6 månader gammal

Saif1(sussi) med Zigge 5 mån op med fjädrar för sagittal synostos på Sahlgrenska 9/9-08

• sajf1

Hej alla!
    Var ett tag sen jag var här men jag är inne ofta o läser om alla nya som gamla vad som händer!

Mih: vad innebär det?

Nu är det lite sent men för er som har op kvar,så kan jag säga att Zigge svullnade knappt nåt i jämförelse med många andra man ser på bilder här...

*Så antingen är det för han fick extra koagulationsmedel(pga)min blödarsjuka?
    *Eller att dom andra gjort op för metopica som sitter längre fram mot ögonen?Vi gjorde sagittal med fjädrar...
    *Eller oxå är det olika på alla barn?

Gå gärna in o kolla i mitt galleri,tror det är bilder direkt efter op.
    Ska slänga in ett par bilder på hur han ser ut nu 1 år efter första och halvår efter 2:a op.Han är nu 17 mån...tiden går..

Gillar verkligen den här sidan,den har hjälpt mycket o kul att se att alla hänger kvar och är stöd o hjälp för andra trots man i princip är "klar"nu.

Svar på tråden Kraniosynostos #7