Kraniosynostos #7
Lovali skrev 2009-07-02 18:54:09 följande:
Nu har jag lagt in bilder i min blogg från lilla träffen i lördags.Där har jag också lagt in en bild där man tydligt ser Erics ärr. Syns det så väl på era barn också? Det är rätt brett på vissa ställen. Mest ser man det nu på sommaren då han är så kortklippt.Min blogg: lollo71.wordpress.comVad ärren beträffar; min mamma blev hundbiten i handen för många år sedan. Ärret blev infekterat och fick skäras upp och sys på nytt. Trots detta syns inget ärr idag. Mamma TROR att det är för att hon masserat ärret så ofta hon kommit ihåg det. Med denna erfarenhet i minnet har jag masserat Vincents ärr med babyolja av ringblomma. Det finns att köpa i hälsokostbutiken och märket heter Weleda. Ringblomman är känd för att vara bra för huden. Jag vet inte om det kommer att göra någon större förändring på Vincents ärr men försöka kan man alltid. Kanske värt att prova på Eric? Sedan är det ju också så att jag kammar Vincents hår framåt så att det lägger sig över ärret. När han har lika kort hår som Eric framträder också ärret tydligare. Jag kan tänka mig att det är så för de flesta. Speciellt för våra skandinaviska barn som har tunt och fint hår.