• Tyrlöv

Kraniosynostos #7

Marie1978 skrev 2009-09-07 16:44:42 följande:
    Jag hade mailat bilder från olika vinklar direkt till anette.malm@vgregion.se. De kan oftast göra bedömning direkt via mail och vill i så fall se er vidare för ytterligare bedömning i Göteborg. Om han är så liten kan man säkerligen använda fjädertekniken, som är skonsammare, och den används bara i Göteborg. Hade dock valt dem i vilket fall som, bäst i världen!Visst var det någon annan här i tråden som höll på med Linköping men slapp åka dit utan fick åka direkt till Göteborg?!?Hoppas det löser sig för er!
    Hej hej.. Har inte varit här inne på eeeevigheter känns det som, har inte så mycket tid över för att sitta vid datorn nu.. Men nu börjar det närma sig operation så man börjar ju fundera lite.. Det var jag som först fick remiss upp till Linköping men som efter X antal telefonsamtal fick komma direkt till Gbg.. Iof har vi ju ganska långt att åka till Linköping och diagnosen var ändå ganska solklar så att det skulle bli op visste vi ju.. Vi har fått tid på måndag, bara en vecka kvar! Äntligen! Dottern har redan hunnit bli 6mån nu eftersom de har haft stängt i sommar och hon vägde för lite innan, men jag hoppas att det inte ska göra så mycket..

Så nu undrar jag lite om ni har några tips o råd inför op? Praktiska saker man ska tänka på och ha med sig o så?
    lilyanna skrev 2009-09-07 12:25:03 följande:
    Hoppar in i den här tråden med en fråga; Var det ni själva eller ert BVC som misstänkte att något inte stod rätt till med ert barn så att säga?Vi misstänker att vår yngsta son har "båtskalle" och tänker ta upp det med BVC idag, känns dock inte som om vår sköterska kommer ta mig på allvar då hon inte gjort det hittills om jag haft något som oroat mig.Hur går hela proceduren till? Skickar BVC remiss till röntgen på mitt vanliga sjukhus o skickas det sen vidare för bedömning någonstans?Tacksam för svar!MvhAnna
    Jag rekommenderar också att du mailar bilderna till Gbg, under tiden jag strulade med remiss gjorde jag det och fick snabbt svar. Det underlättade mycket när jag skulle få igenom min remiss.. Lycka till!
  • Tyrlöv

Då har vi varit uppe på inskrivning och kommit hem igen... Phu, blir lite resande fram o tillbaka, har ju ändå 30mil.. Två dagar hemma för förberedelser o packning och mycket mys med storasyster innan hon får flytta till mormor nån vecka eller vad det tar.. Ska bli så hilmla skönt att få det här gjort!

Jag tror inte heller att man kommer att använda vagnen så mycket.. Känns som man mest håller sig på avdelningen, eller i alla fall att barnet gör det.. Som förälder kan man ju gå ut en sväng ibland

När det gäller butiker i närheten så finns bara adresserna uppsatta i föräldraköket så det kan ju vara skönt att ha kollat upp dem på kartan innan man kommer dit. De tipsar om

Coop Nära
    Dr Bex gata 4

Coop Konsum
    Kapellplatsen 4

Man kan se kartor på Coop.se...

Ett par sköna inneskor ska jag nog se till o packa ner också..

• Tyrlöv

Jo jag gick själv o letade nu när jag var uppe på inskrivningen.. Skulle ha nåt mellanmål och hade egentligen gott om tid så gå till någon affär hade funkat fint.. om man hittat dem... Fick bli en dyr fralla från pressbyrån istället.. Men nu vet jag vart de finns..

• Tyrlöv

Jaha, då ligger man här o väntar.. I morgon bitti är det dags... På inskrivningen sa de att vi skulle få eget rum men nu ligger vi här i en sal med 4 sängar.. De har visst börjat slå ihop vuxen avdelningen o barnavdelningen samt handkirurgen om helgerna from idag.. typiskt.. men men.. bara vi får det här gjort och det går bra så.. Pappan är installerad i Johannesvillan, jisses vad fint det var där! Ska nog försöka få mig en natt där tror jag... Nu är det dags att sova här så vi orkar med de kommande dagarna.. Håll tummarna nu..

Svar på tråden Kraniosynostos #7