• tess863

Kraniosynostos #7

Hej!
    Jag skulle gärna vilja vara med på eran lista här och komma in på lite diskussioner kring kraniosynostos.
    Jag letar efter all information som jag bara kan hitta och vore tacksam för lite respons från någon som vet hur det känns med oro inför operation och vad det innebär...
    Min lilla Alex är 12 dagar gammal och man har kunnat fastställa Sagittal synostos, där mitten suturen är sluten.
    Min barnläkare vill skicka Alex till Linköpings universitetssjukhus för en operation. Jag har motstridigt mig det och begärt att få komma till sahlgrenska i göteborg och eventuellt få göra en fjäderoperation.
    Jag vet inte alls vad ni har för erfarenheter av Linköping eller sahlgrenska eller den klassiska operationen eller fjäder?
    Jag känner mig jätteosäker ifall jag har gjort rätt eller inte.
    Kommer fjädern fungera eller kommer man behöva göra ytterligare en operation längre fam? Han är så pass lite och fördelen med det är ju att kunna genomföra operationen så tidigt som möjligt innan hjärnan hunnit växa allt för mycket.
    Någon som har någn synpunkt på mina frågor?
    Tacksam för svar.
    Mvh Therése

• tess863

Jag vill bara tacka er jättemycket för era svar.
    Jag harvart helt förtvivlad ända sedan min pojk föddes och undrat vad det här betyder och oroat mig för vad som kommer att hända sen.
    Jag förlorade min dotter förra året i plötslig spädbarnsdöd och jag har gråtit så otroligt mycket i tron om att jag skulle förlora honom också.
    Det börjar kännas som om det här kommer att ordna sig och jag tror att jag gjort rätt som strider om sahlgrenska sjukhus.
    Tack igen.
    Nu är det bara att vänta på att sahlgrenska hör av sig angående remissen.
    /Therése

Svar på tråden Kraniosynostos #7