Inlägg från: uppdragmamma |Visa alla inlägg
  • uppdragmamma

Kraniosynostos #7

Sambon har snackat med vårat sjukhus igen och remissen skickas idag, tydligen så framkallar de bilderna och skickar iväg dom med snigenposten *suckar*
    (Hade inte ens inbillat mej att de skulle skickas fysiskt när det finns digitalbilder)
    Så vi får snacka med Sahlgrenska i slutet av veckan,
    men där verkade de iaf väldigt tillmötesgående och trevliga.

Shanti 81:
    Urs va trist att behöva göra flera op.
    Men det är ju jättebra att möjligheten finns och att dom upptäckt det i tid.

Ja tyvärr så har jag den sista tiden fått fler än en dåligerfarenhet av sjukvården här hemma. Men vad gör man? Kan inte göra mer än att bli ännu mer skeptisk och se till att sönerna iaf får en barnläkare på våran nya HC.

• uppdragmamma

Å vad jag skulle vilja ha detta överstökat!
    Hoppas Sahlgrenska ringer idag och säger att de fått remissen *håller tummarna*

Oj oj. Hoppas det inte blir trassel för oss, vi har ju redan världens nyfiknaste lille kille. Han blir övertrött bara för att han ska hinna med att se allting...

• uppdragmamma

Härligt att det gick så snabbt!

Här skulle vi ha hört från Sahlgrenska idag ang remissen, men tror ni dom ringde?*suckar* Ska ringa dom imorgon och kolla igen.

• uppdragmamma

Äntligen händer det saker! Vi ska ner på torsdag till Sahlgrenska =)
    Hoppas det gåt fort nu, helt sjukt att det ska ta flera veckor för sjukhuset här hemma att få iväg en remiss.

• uppdragmamma

Tack! Fick lite panik idag då vi insåg att det är imorgon vi åker ner...
    kommer bli lite segt med natttåg dit och sedan natttåget hem igen -
    men vad gör man inte för att få sina barn friska o välmående.
    Urs kommer ha tok ångest när det väl är dags för op.

• uppdragmamma

Tack ni är så gulliga!

Vi ska bara in på undersökningen nu men jag gissar att op kommer snart!
    Dom på Sahlgrenska va iaf inne på våran linje om op innan 6 månader och det blir han den 14/9 så det är inte så mycket tid kvar.

Ni som har tätt mellan barnen hur funkar det efter op? Min äldsta son på 20 månader är så klåfringrig och jag är mest orolig över att han ska pilla där han inte får.

Hur fungerar det sedan med att lära sig sitta osv?
    Kan man låta dom små träna som vanligt eller är det farligt om dom skulle trilla omkull? (givetvis så sitter dom ju bara där det är mjukt men ändå)

• uppdragmamma

Skönt att höra. Klart man försöker kolla så mycket det bara går,
    men ju mindre dom är desstu snabbare rör dom sig (verkar det iaf).

Tur att det gick bra fast din lille slog sig. Tur att man alltid kan ringa och fråga om nåt händer.

• uppdragmamma

Nu är vi hemma igen! Besöket tog inte lång tid alls, men nu vet vi iaf lite mer om vad som kommer att hända.

Läkaren som vi träffade sa att op kommer ske innom 3 veckor och efter som W ä r född 3 veckor tidigt så ska dom göra med fjädrar om skallbenet är tillräckligt mjukt =)

• uppdragmamma
    taru skrev 2009-08-28 18:50:22 följande:
    härligt att höra  =) , kanske vi ses .. vi var på inskrivning för joels op i tisdags.. han skulle ju op i onsdags men d blev skjutet till 16 sept...
    Ja kanske det. Fast mej gör det inget om vi får en tid nästa vecka
    Hoppas bara vi kan få flyga nästa gång, 12 timmar enkelresa på tåg är inte så kul.
  • uppdragmamma

Vi fick inte heller nåt vidare intryck av psykologen.
    Hon typ bara kom in och jaha... thats it.
    Jag känner att jag får ut mer här eller av att fråga läkarna eller sjuksköterkorna.

Svar på tråden Kraniosynostos #7