• SofiaD

Kraniosynostos #7

uppdragmamma skrev 2009-09-09 20:43:11 följande:
    En liten fråga hur mycket har ni använt vagnen när barnet legat på vårdavdelningen? Kom på att vi har en babybjörn som vi kan packa ner istället.Vad tror ni om det?
    Vi använde inte vagnen ett enda dugg.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

oskar blev också väldigt svullen över ögonen, finns bilder i galleriet. Tror det blir mindre svullnad med fjäderop, men svullna blir ju i princip alla mer eller mindre som opererat sig i de regionerna.

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    lilyanna skrev 2009-09-15 18:33:41 följande:
    Idag har vi träffat överläkaren på Neo i Linköping och det är med stor sannolikhet att suturerna har slutit sig/håller på att sluta sig för tidigt.Mycket tyder alltså på att Alvin har sagital synostos och nu ska överläkaren skicka en remiss till Göteborg och så får vi se vad som händer sen.
    Vad skönt att det ändå verkar gå smidigt med diagnos och remiss till Göteborg. Det kommer att gå bra! Men jag vet att det känns tufft att ha allt framför sig. Du kommer ha gott stöd i tråden, tro mig!

Kram!
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Välkomna hit alla nya!!

Tänkte revidera vår lista inför nästa trådstart och tänkte att om alla som vill vara med fyller på med namn och den infon ni vill ha med!

Kopiera och fyll på!

SofiaD med Oskar op i juni -08 för Sagittal synostos på SU (ej fjäder) 11 mån gammal. 

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Men oj vad många nya som hittar till tråden! Känns verkligen jättekul att den kommer till användning och ger hjälp åt fler! Tror vi alla minns känslan av att vara ensamma i världen om att ha ett barn med synostos.

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    uppdragmamma skrev 2009-09-21 05:56:44 följande:
    Hej på er! Vi ska in på för inskrivning nu på morgonen.Gissa om jag sovit dåligt i natt, hoppas så på att det blir lilla operationen annars så ska minsan HC hemma få höra vad de ställt till med!

Hoppas allt går bra idag och att det blir fjöderop.

Vill bara uppmärksamma alla som känt att BVC/HC har klantat sig att man kan/bör anmäla till Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämd (HSAN). Det hjälper inte just ditt barn, men kanske om tillräckligt många anmäler så blir det uppmärksammat av fler läkare och på så vis sprids kunskapen och uppmärksamheten runt synostos!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    uppdragmamma skrev 2009-09-23 18:17:53 följande:
    Självklart ska vi anmäla!
    Det är inte självklart för alla, tyvärr.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Oskar svullnade rejält över ögonen. Tror i hans fall att det berodde på att han gjorde den större op, utan fjäder + att han låg på mage lite under op och att man grejade ganska långt fram i pannan på honom. Fjäderop vid sagittal syonstos är ju ett skonsammare ingrepp på alla plan.

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD
    bokmamman skrev 2009-09-24 15:26:24 följande:
    Vi var förberedda på ordentlig svullnad och "blåtiror", men det blev mycket liten svullnad på lillen och inget blått. En kväll var det besvärligt när ögonen var lite svullna och han inte såg så bra. Man förklarade för mig att det blåa kring ögonen beror på vätska som rinner ner. Man kan aldrig veta i förväg hur denna vätska rinner...
    Precis, eftersom Oskar låg på magen rann det fram ganska mycket vätska på honom.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

mih
    Det måste vara jättejobbigt. Ovissheten är många gånger värst. Hoppas hon har den lindrigaste formen om hon nu har syndromet. Kram!

Tiden går fort, mina vänner! Välkomna till vår nästa tråd, nummer 8!

www.familjeliv.se/Forum-3-22/m47545717.html

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • SofiaD

Jag blir galen!!
    Gjorde en ny fin tråd men gjorde misstaget att kryssa i att jag ville ha mejl varje gång någon svarade i tråden {#lang_emotions_demon} Så nu är den portplockad på min begäran... Ska fila ihop en ny under dagen.......

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
Svar på tråden Kraniosynostos #7