Kraniosynostos #7
Vi bor i en liten by så dom flesta vet redan att han ska opereras, det är enklast så istället för att folk ska undra sedan.
Jippie! Vi ska få flyga istället för att ta tåget ner =D
Vi måste ju ta med hela baletten då vi kommer så långväga lite surt om man glömt något.
Napp
Snutte (W kan inte sova utan dom)
Filt (så han kan känna sig som hemma)
Kudde till W
Vagn
Skötväska med tillbehör
Kläder
Kameran+laddaren
Kanske nån tidning att bläddra i (om man får den ron)
Sedan tror jag att datorn ska få hänga med, vissst får man ta dom som handbagage?
Urs måste ställa 1000 frågor till flygbolaget imorgon om hur det funkar med vagnen och att ta med sig mat/dryck till lillen. Nån som vet?
En liten fråga till, finns det mataffär i närheten av Sahlgrenska?
Vi var bara där en snabbis sist och hittade typ en liiiiten Presbyrå.
Tack för svaren! Skönt att det finns matbutiker i närheten så man slipper vimsa runt allt för mycket.
Vet inte om jag har lust att lägga våran p&t i en sopsäck, har ju hört skräck historier om skeva vagnar osv... kanske är värt att köpa en väska?
En liten fråga hur mycket har ni använt vagnen när barnet legat på vårdavdelningen? Kom på att vi har en babybjörn som vi kan packa ner istället.
Vad tror ni om det?
tyrlöv: tack jätte snällt för tipsen, ska be sambon kolla upp affärerna då jag har noll lokal sinne
Fråga ang Sahlgrenska,
nån som vet vad man får betala för frukost o kvällsfikat?
Kan man köpa frukost på patienthotellet? (vi ska bo där allehopa första natten)
På vårat sjukhus sa dom att sådant bara opereras på Sahlgrenska,
men så är det ju uppenbarligen inte (Inte för att man har så bra förtroende för sjukvården här längre heller).
Jag är säker på att dom hade kunnat upptäcka båtskallen på våran kille mycket tidigare bara HC hemma hade kunnat erkänna att dom inte kan ett dyft om saken och skickat remiss direkt då BVC sköterskan komenterade Willes huvudform första gången hon såg honom.
Men men, nu är det inte långt kvar.
På söndag flyger vi till GBG (och får bo på Hotell Odin en natt då landstinget hemma klantat sig *hi*hi*) och på tisdag blir op.
Både skönt att få det överstökat samtidigt som jag är rädd att han ev kommer få den stora operationen och inte kommer kunna se på flera dagar.
Fy f-n är det nu man ska be om att få snabbspola förbi allt det hemska?
Jag trodde jag skulle bli lugnare av att titta på bilder osv,
men det verkar bara ha motsatt effekt.
Hej på er! Vi ska in på för inskrivning nu på morgonen.
Gissa om jag sovit dåligt i natt, hoppas så på att det blir lilla operationen annars så ska minsan HC hemma få höra vad de ställt till med!
Clavi (Nina) med Hugo. Op dec -07 för plagiocephali, (dubbla synostoser) Total skallrekonstruktion vid fyra mån. Kommer behöva fler operationer eftersom
SofiaD med Oskar op i juni -08 för Sagittal synostos på SU (ej fjäder) 11 mån gammal.Lovali (Louise) med Eric op jan -06 för Metopica Synostos på SU, fjäderop. 5 mån gammal.Marie1978 med Victor op i okt 2008 för Metopica Synostos på SU, ej fjäder, 10 mån gammaltaru med joel op feb -09 för sagittal synostos på sahl, (fjädrar) 3 månader gammal, fjädrar togs bort 16/9-09
Laisa (Lisa) med Emmy op 29 maj 2007 för Saggital synostos på Sahlgrenska,
1½ år gammal. Ej fjädrar.
Mimo med Gustaf op 30 april 2008 för metopica synostos 5 månader gammal, fjäderop. Gustafs lillebror Oscar ska även han op nu i slutet av november för samma åkomma!!!??? Han kommer då att vara 4 månader.
mih/ Lina med Elvira op mars -07 på sahlgrenska för sagital synostos. Var då 11 månader. Har troligtvis även crouzon syndrom, väntar på svar på blod/dna provet.
Uppdragmamma med William op med fjädrar 22/9-09 6 månader gammal