Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Anhöriga till vuxna med ADHD 4

carolinae skrev 2009-06-30 00:26:40 följande:
    Hej. Jag hoppas att det är ok att man hoppar in här. Min sambo har sen 18-års åldern en diagnos ADHD men tror själv att han är mer åt ADD egentligen eftersom han är väldigt laid back. Ibland blir jag superfrustrerad över saker och ting som inte fungerar här hemma. Därför skulle det vara jätteskönt att hänga med här för lite stöd och råd i vardagen...
    Välkommen hit!
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Maria84

Här var ju sambon iväg förra veckan för att göra EEG:. Resultatet av den får han väl reda på den siste juli antar jag för han har fått en tid till en läkare nu på Neuroligiska kliniken. Så nu får vi se vart det hamnar nånstans.

Annars knallar allt på i sin vanliga lunk här hemma. Vi har fullt upp så man hinner knappt med hälften om dagarna av vad man borde.

• Maria84
    Anonym (ADD-son) skrev 2009-06-30 08:38:55 följande:
    EEG. Vad kan dom se på det?
    Med ett EEG så kollar det aktiviteterna i hjärnan. Man ska sova när de gör det egentligen så man får bara sova 4 tim och inget efter kl 4 på morronen. Men sambon kunde inte somna där men det gjorde inget, huvudsaken är att man vilar.
  • Maria84

Har inte skrivit i tråden på länge och hinner inte riktigt läsa allt ni har skrivit just nu. Det har varit så mkt negativt här just nu så jag själv är nere i en svacka, är glad att sambon stöttar och att barnen finns så man orkar!

För sambons del har det gått framåt ialla fall, igår började han med concerta och faktiskt så blev det en liten skillnad redan med första tabletten. Så nu gäller det ju bara att hitta den rätta dosen sen.

Svar på tråden Anhöriga till vuxna med ADHD 4