Augustibebisar 2008, del 8
Trulsa: Om du känner att du inte hinner med nu så är det ju ett bra alternativ att sätta henne på dagis nu.Snart blir du ju mammaledig igen och kan ha henne hemma mer...
Trulsa: Om du känner att du inte hinner med nu så är det ju ett bra alternativ att sätta henne på dagis nu.Snart blir du ju mammaledig igen och kan ha henne hemma mer...
Kvack: Vad tråkigt! Mannens morfar har oxå den cancern och han har levt med den i säkert 10 år nu..
Måste beklaga mig....
Skrev mail till min kära löne-tant i början av månaden då jag började jobba igen och frågade hur min lön skulle se ut i slutet av september...ville vet så man visste hru eknomin skulle se ut efter 3-4 tuffa sista månader som föräldraledig...
" Ja du får din månadslönsdel på 16000 utbetalt sen kommer ackords delen månaden efter"
Bra tänkte jag för då skulle jag iallafall få ut 11000 kr nu..
Får lönespecen idag, "Utbetalas 998 kr"
Vad i helvete??????????????? Ringer den käääära lönetanten och frågar henne vad som hänt?
Ja det skulle ju kunna vara så att vi dragit föräldraledigheten i efterskott...........mmmmmmmmm...
" Men när jag frågade dig hur mycket jag kommer få ut i slutet av september sa du 11000?"
"Ja...men jag kan ju ha sagt fel"...........
Vi har hela månaden levt efter den info vi fick av henne...inte sparat nåt så att vi skulle kunna leva den här månaden för jag skulle ju få ut pengar ju....trodde vi..........
Vad fan ska man göra? Här står man med räkningar på säkert 17000 och inkomst på kanske 15000 tillsammans........helt jävla otroligt....Två barn att föda, dagisavgifter att betala..
Om jag frågar den som ansvarar för min lön en sak så förväntar jag mig att hon ska svara rätt...........
Och så är hon så nonchalant och svara bara" ja jag kanske sa fel"...
Man kanske ska tänka efter, saker man gör får konsekvenser........
Har i princip fått hjälp av släkten de senaste två månaderna och att det nu ska ske en månad till.....nä det går inte.....de är inte rika utan de har åsidosatt sig själva för att hjälpa oss......vill inte det nå mer............
SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!
...och min tjej som behöver nya glas till glasögonen....jippie!
tack carina!
På ett eller annat sätt brukar det ju lösa sig men man har ju heltidsblöjbarn, ett nattblöjbarn, ett vällingbarn.....det är en del...stövlarna Tovas har gått sönder, behöver nya....blääää, blääää, bläää.
Jag kan ju ta att ha noll pengar även om det är skiiiiiiiiiiiiiiiiitjobbigt men jag vill absolut inte att mina barn ska känna av det...
Jag är jävligt arg!
Tack för alla tips! Jo vi har pusslat här de senaste månaderna och skjutit på räkninagr som gått att göra det med....vissa kan man bara göra det en gr per år etc...
Det löser sig säkert!
Ja alltså nog kan vi köpa blöjor och välling och så, det är ju prio 1....men man har varit inställd på att den här månaden, äntligen, får jag mer pengar, och då kan vi kanske unna oss nåt men inte det inte!
Tova klarar sig säkert med stövlarna....får hoppas det inte regnar så mycket
Annars blir det 49 kr skitstövlar nånstans som man vet går sönder på 1 månad....sen köpa nya då vi har råd istället...........
Tova får väl klara sig med sina gamla glas, det är mest för hennes skelningsskull, tror inte att det händer nåt radikalt om hon får vänta 4 veckor med dom..men det känns ju inge vidare...
Ha lån hos alla redan,mamma, systrarna, pappa, mannens mamma, man vill inte låna upp sig mer, då har vi ju noll nästa månad oxå då allt ska betalas tillbaka...
Försöker rensa lite bland barnkläder etc , se vad som kan säljas iväg på Blocket så får man nåt tillskott på nån hundralapp...
jo jag kollar runt vad vi kan sälja av här hemma....
Gud ja har landat lite efter de jobbiga ekonomiska beskeden men...surt känns det fortfarande även om det i sak är rätt men informationen jag fick var fel...
Tovas farmor ska köpa nya stövlar åt henne och även blöjor och välling till barnen den här månaden...känns jättebra att få det stödet! Allt hjälper verkligen!
jag äslkar sådana gurkor..mumsiga och krispiga...ser tyvärr de sällan i en sån där tunna här på någon affär...
Grattis VT; vad kuuul!
Jag ska ut ikväll ! Skiitkul! Med en vän som jag gick skola med. Båda har fått barn och man träffas inte lika ofta längre.Var länge sen jag var ute själv oxå....woho, är peppad
Var ute en gång i sommar, i början av juni med syrran som var uppe från Stockholm, sen var mannen och jag ut en gr under sommaren...för mig är det vääldigt liiite