• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84

Som jag så jag städar tvättar hänger upp tvätt dammsugertvättar golv lagar mat gör frukost lagar middag jag matar djuren jag plockar upp efter ungarna och säger till ungarna och ska handla om han inte är hemma det är jag som säger till om man måste göra något.
    Ungarna skriker och håller på jag blir döv jag blir less jag blir arg jag vet inte var jag ska ta mig vägen.
    Jag är trött på att bara vara hemma då han är ute och jobbar festar träffar vänner har roligt.
    Ja jag vet hur ni har det!!
    Det hända jag fick höra och får det ibland med är att vad har du gjort då jag inte har varit hemma ???
    Jo jag har gjort detta!!!
    Du sitter på din soffa med dit fetta röv och inte gör ett skit!!
    Jaha okej vi säger väl det då!!!

Hur många månger har jag igentligen tänkt för mig själv att nu vill jag bara dö jag vill dö jag orkar inte längre jag vill försvinna bort bort från helvettet jag lever i

• jeng

carina,
    låter som att ni skulle behöva den där boken mer än vad jag behöver den...

• jeng

Carina,
    Jag (vi) har en bra relation med ett fåtal återkommande problem. Det är just det att de återkommer som är jobbigtoch gör att jag lessnar på att älta. om jag inte hade en bra relation i grunden så skulle ju inga böcker i världen hjälpa mig,och inte heller en relationsexpert tror jag.

utifrån det du så ofta skrivit så fårjag tyvärr inte intrycket att du lever i en bra relation. rätta mig om jag har fel, för det är ju alltid så att man skriver mer om det som är dåligt än om det som är bra, så man kan ju få fel uppfattning...

• Rimfolina

Lina: Jag känner igen det, här har vi rätt ofta två tjejer till salu! Speciellt nu när de har varit sjuka och trötta så har båda varit som iglar på mig och pappa har inte funkat och Tyra sparkar och puttar Ester så att hon ramlar bara hon kommer i närheten... Bit ihop! Du är inte ensam!

jucea: Rekommendera gärna om du hittar nån bra!

Carina: Jag tycker som VT, skaffa inte fler barn med honom om ni inte har det bra!

• 3 barns mamma84

Vi har det bra nu
    men det är så vi har haft det så i vintras det var så jävla jobbigt.
    Jag ville inte prata om mitt problem jag hade då jag ville inte att ni skulle överbelasta er med mitt problem jag hade då.
    Det var hämskt och jobbigt.
    Men allt är bättre mellan oss nu jag lovar.

• Kvack

Idag hade H stora killen avslutning på simskolan. Han har tagit 9 st simmärken och lärt sig att simma 25 meter. Både vanligt och ryggsim. Jag är jättestolt över honom.

• Lina S

Rimfo - tack

Carina -  min första reaktion när jag läste ditt inlägg var - men gud, varför skaffa fler barn när ni har det så. Sen läste jag att det var fler som tyckte som mig. Skönt att höra att det är bättre mellan er.  Men tänk efter en gång till innan ni skaffar fler barn tycker jag....

Jucea - jag fick precis en bok rekomenderad av en kompis till mig som har 2 barn på¨5 och 8 år. Den hette 5 gånger kärlek. Vet inte vem som har skrivit den, men min kompis sa att den var superbra. Och hon är verkligen en tjej som jag ser upp till och litar på, en supervettig tjej med andra ord.
    Budskapet var i det stora hela - ge barnen 5 gånger så mycket kärlek som ni gnäller el skäller på dem.
    Lätt tänker säkert ni som har ett barn, det hade jag nog också tänkt. Svårt att tänka att man ska skälla en massa när man har en så snäll söt liten plutt. Men vänta bara, kanske inte alla blir så sjövilda som Elliot, men konflikterna kommer nog ändå....

Ja nog om det trista. Ikväll har vi varit på stranden hela kvällen och ätit och myst med några andra familjer. Det är underbart, så fort Elliot får några lekkamrater så roar han sig själv. Vattnet var ljummet och det var helt vindstilla, ljuvligt

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Kvack - vad duktig han är

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Melva

Jag tycker inte det är något fel i att syskon bråkar, man kan inte vara överens jämt. Jag tycker heller inte att det är så jobbigt att dom bråkar (klart mitt tålamod tar slut också).
    Bra syskonrelation kan man ha även om man bråkar ibland.

jucea: jag har inte läst någon bok om relationer så, men jag har läst lite löst på nätet om att lära känna mig själv (och L). När L tar tag i sitt så kan vi gå vidare, men jag tror också att mycket kommer lösa sig när han mår bättre. Kan tyvärr inte ge mer tips.

Nu är det V

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8