Rimfo - tack
Carina - min första reaktion när jag läste ditt inlägg var - men gud, varför skaffa fler barn när ni har det så. Sen läste jag att det var fler som tyckte som mig. Skönt att höra att det är bättre mellan er. Men tänk efter en gång till innan ni skaffar fler barn tycker jag....
Jucea - jag fick precis en bok rekomenderad av en kompis till mig som har 2 barn på¨5 och 8 år. Den hette 5 gånger kärlek. Vet inte vem som har skrivit den, men min kompis sa att den var superbra. Och hon är verkligen en tjej som jag ser upp till och litar på, en supervettig tjej med andra ord.
Budskapet var i det stora hela - ge barnen 5 gånger så mycket kärlek som ni gnäller el skäller på dem.
Lätt tänker säkert ni som har ett barn, det hade jag nog också tänkt. Svårt att tänka att man ska skälla en massa när man har en så snäll söt liten plutt. Men vänta bara, kanske inte alla blir så sjövilda som Elliot, men konflikterna kommer nog ändå....
Ja nog om det trista. Ikväll har vi varit på stranden hela kvällen och ätit och myst med några andra familjer. Det är underbart, så fort Elliot får några lekkamrater så roar han sig själv. Vattnet var ljummet och det var helt vindstilla, ljuvligt