• Amelie

Augustibebisar 2008, del 8

Blev blixtinkallad på jobb nu på förmiddagen. Det är jobbigt med kundbesök med trött och aktiv bebis. Jag är helt slut, och så var den dagen förstörd...

Jag orkar inte med mycket extra alls nu, förutom att äta, sova och andas. Fast jag tror att jag ska ge mig på att slipa en dörr som ska målas nu medan R sover...

• Amelie

Hoppar in för att säga stort GRATTIS! till Lyckeliten som blivit Lyckestor.
    Sist jag var in och läste hade hon gått sina första steg...

Nu har jag inte läst ikapp, så vad händer?

Jag kan berätta att vi varit och bott i husvagnen hos min mamma och grattat hennes sambo som Lars Robin VALENTIN är döpt efter på sin 70-årsdag.... han är en pigg 70-åring dock...
    Brorsan (från Viskafors) var hemma med terroristerna (sötaste kusinerna) och Robin fick busa. Sedan har vi varit 2 nätter hos svärisarna. I morgon ska vi tillbaka dit, nu har vi långtidsparkerat husvagnen i deras stuga. På fredag återkommer vi hem och på lördag ska jag och A spela DM-golftävling, en foursome (man slår vartannat slag på samma boll). Vi var och slog 9 hål idag och jag kan berätta att jag i-n-t-e är i form. Får se hur det går.

Jag vill vara gravid. Dessvärre tror jag inte så är fallet. Fast jag är sen så jag kan inte låta bli att hoppas lite.

Puss på er allihopa!

• Amelie

Jag har lagt in en ny bild på Robin i bildgalleriet. En riktig söting är han...
    Kan inte klistra in den, plusmedlemsskapet har gått ut...

• Amelie

Jucea: Nej, vi har inte påbörjat någon behandling. Men man kan ju hoppas ändå. Det fanns ju inga direkta fel, så man kanske har gynnsamma hormoner nu...

Men... mensen kom i alla fall den här gången.

Jag har lite svårt att skriva, har sonen i knät och han vill vara med och skriva...

• Amelie

Hej alla...
    Idag har Robin varit med barnvakt, han har varit en liten ängel och hon kan mycket väl tänka sig att vara barnvakt igen. Himmel vad stolt jag blev.
    Vi har varit och spelat golftävling.

Robin går inte än, men han har börjat gå om man håller honom i en hand. Och det tycker han är jätteroligt. Vi får se hur länge det dröjer innan han vågar släppa greppet. Kanske lagom till ettårsdagen.... han har ju varit tidig med krypet (ålningen) när han var 5,5 månader och att ställa sig upp vid 6 månader och en vecka. Men nu har det stått still ett tag, nu surrar han som bara den...

Någon frågade om att äta på natten. Robin äter 2 gånger, först vid halv två och sedan vid 6. Det kanske bara räknas som en gång, men för en sjusovare som jag så känns det som två gånger. Jag funderar på att sluta amma snart. Någon fler som ammar fortfarande??

Annars knallar allt på som vanligt här. Vi kanske väntar vattkoppor. Ev hade kusinerna med sig det upp när vi träffade dem hos mamma. Då trodde vi det var myggbett. Bara det hinner bryta ut och gå över innan vi ska ner till Göteborg och se Madonna. Jag bara vägrar att inte kunna åka!

• Amelie

Hej alla!
    GRATTIS TED PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Robin har haft hög feber i några dagar, men jag hoppas han tillfrisknar snart. Vi har inte varit hemma många sekunder i sommar, nu är vi i Borås, ska på Madonna på söndag. Hoppas alla mår bra, jag har varken hunnit läsa eller skriva på sistone. Kramisar till alla!!

• Amelie

Grattis Ted i efterskott skulle det vara!

Var har vi listan som berättar när alla bebisar fyller år?? Är det fler som ska gratuleras??

• Amelie

Hej allihopa och GRATTIS till alla ettåringar!!
    Vi har precis kommit hem från Borås, flygresan gick hyfsat. Från att ha skött sig exemplariskt tidigare resor skötte han sig hyfsat bra.

Snart kommer jag kanske in i vanliga gängorna igen och har tid att hålla mig uppdaterad. Fasen också... jag VILL verkligen, men jag är ju aldrig hemma och Robin blir galen när han är vaken och jag sitter vid datan.

• Amelie

Lana: Tack! Jag hoppas att jag ska bättra mig!!

• Amelie

Hej igen!
    Som vanligt inte så aktiv i tråden. Men nu har jag i a f läst en del.

VT:Fy fasen vad otrevligt med Marcus bror... han också, liksom... Nej, nu får det vara nog!

Jucea: Huset har potential... skulle kunna bli jättefint! Men 400 tkr för att fixa grunden lät inte alls kul att lägga ut.

Grattis till den som är gravid!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8