• Amelie

Augustibebisar 2008, del 8

VT: Jag skulle tycka att det vore jättejobbigt att börja arbeta. Kanske har jag fel jobb när jag känner så.... hmmm.

Lille: GRATTIS till huset. Vad härligt för er!! Hoppas banken säger OK också, men det är säkert inga problem, det var ju inte så stor skillnad!

Heidi och VT: Bättre lycka nästa gång! Kämpa på! (Fast jag måste säga att här kämpas det inte alls så mycket, vi är så jäkla trötta!)

• Amelie

Melva: Jag läste och tänkte kommentera igår, men så suddade jag och tänkte att "sådär kan jag ju inte skriva". Men nu så kan jag ändå inte låta bli.

Jag tycker inte att ni ska göra abort. Du vill ju ha barnet, eller hur!? Okej, jag tycker också att man ska vara överens, men jag har för mig att din kille/man egentligen inte har något emot barnet utan oroar sig mer för ekonomin etc. Stämmer det? Jag har inte hängt med så mycket, men så var det väl i a f innan ni blev med barn? Det brukar lösa sig. (Är det så han menar när han säger att det löser sig sedan?)
    Jag tror också att dukommer att må jättedåligt av att göra abort, du vill ju så gärna ha ett till barn! Fast jag förstår också att det är ett tufft beslut att ta. Risken är ju att du får ta hand om barnet (barnen) själv. Om han inte vill vara pappa till dem. (Men så har jag inte förstått att det är??)

• Amelie

Grattis lilla My på ettårsdagen. Så nedrans SÖT!

VT: Klart du måste få någonstans där du kan känna dig "hemma" på jobbet! Hoppas samtalet med chefen går bra!

• Amelie

Grattis lilla My på ettårsdagen. Så nedrans SÖT!

VT: Klart du måste få någonstans där du kan känna dig "hemma" på jobbet! Hoppas samtalet med chefen går bra!

• Amelie

Nya bilder på Robin finns i mitt galleri!

• Amelie

Sockertopp: Oj, vad fint! Har ni använt schabloner eller??

• Amelie
    sthlmstjejen skrev 2009-09-01 10:39:31 följande:
    Förresten är det någon mer som har ett barn som VÄGRAR sitta ner? I vagnen ska hon skrika för att hon vill stå, i matstolen äter hon 2 tuggor sen ställer hon sig och skriker: mamma och när jag försöker sätta henne igen blir hon galen så hon får gå ner på golvet och vara utan mat då.
    Jepp, vi har samma problem. För att få honom att sitta i vagnen får jag lägga honom ner och spänna fast honom (under protester) och sedan böja upp ryggstödet - då är han jätteglad att sitta.
    I matstolen får man hålla koll hela tiden - han har inte t-i-d att äta. Världen är ju så spännande!
  • Amelie

Hej allihopa, är det bara jag som har en ettåring som blir helt galen av att se en dator och som blir ännu mer galen om den råkar vara på?? Jag hinner inte skriva några inlägg alls redan. Nu har jag läst ikapp iallafall.
    Grattis Ask, grattis Melva som har bestämt dig!!
    Grattis Heidi!
    Hoppas det blir bra för din kompis, Lina! Jag tror att man älskar ett barn med DS lika mycket, men det är som sagt ett större arbete att bereda sig på.

VT, vad härligt att det känns bra att jobba igen. Hur gick det med lokalerna?
    Jag meddelade chefen igår att jag ska jobba 75% fr o m februari. Då blir det dagis för R. Jag ska söka dagis nästa vecka. Vi ska gå och besöka ett dagis som jag tror är bra, vi gick förbi där idag och pratade lite med en lärare på gården.

• Amelie

VT: Jag säger som de andra, vad bra att du ska kolla upp om det är borelia du har. Jag är jätterädd för fästingar - kanske för att vi inte har dem här uppe. Usch!
    Angående borden så: jäkla människa! Jag hejar på dig!!

Melva: Vilken situation! Kramar på dig!

Jucea: Jag förstår hur du känner ang svininfluensan. Men jag skulle inte vaccinera mig om jag var gravid. Å andra sidan var jag kanske nog så restriktiv mot allt vad främmande preparat var under min graviditet. Jag vet att du inte var lika orolig. Jag brukar tänka på alla stackars neurosedynoffer under 50-talet. Inte för att skrämma dig, det är som sagt bara jag som är hispig. Och vi lever ju faktiskt på 2000-talet så det är säkert rätt att följa rekommendationer som kommer.

• Amelie

Åh, jag vet heller inte hur man ska resonera kring influensan. Att små barn är i riskgrupp, innebär det att det är farligare för dem eller att det är lättare för dem att bli smittade?
    Annars kanske det är bra att göra bort den och bli immun, det lär väl inte bli lättare nästa gång den kommer ifall den muterar...

• Amelie

Miss H: Vad skönt att det gick bra för lillebror! Usch vilken händelse!

Heidi: Grattis på namnsdagen idag!

• Amelie

Lille: Jag trodde på allvar att det var samma kille först, tills jag läste att det var pappsen och sonen...

• Amelie

Lille och Jucea: Grattis till husen!

Jucea: Visst är laktulos receptfritt. Är det långtidsverkande eller bara medan man tar det?

Heidi: Hoppas att allt är bra med magen. Kommer själv ihåg nervositeten första tiden.

• Amelie

Nu har jag försökt ge Robin gröt och är frustrerad. Det absolut jobbigaste med att vara mammaledig är all MAT! Jag blir galen! Antingen lagar man mat, försöker truga en tjurig unge, tvättar bort mat (antingen ur ansikte, händer, överkropp eller golvet, bordet etc.) . Och det vore så tacksamt om han åt, det känns som om allt är förgäves!

• Amelie

Nu får jag skärpa mig! Såg att mitt sista inlägg här var den 9 september. Jag hinner inte läsa ikapp, uppdatera mig gärna! Annars vill jag bara säga att vi mår bra, men dagarna springer iväg... visst är de mer aktiva nu, de små liven!?

För er som inte har mig på Facebook, här kommer en länk med bild på min blåbärsplockande söting:

www.facebook.com/photo.php&l=18ac9cd708&id=1237112369

Hoppas den fungerade!

Kramar från oss!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8