• MissUnderstood80

Min katt e dräktig, när e de dags????

Hon blev dräktig nån gång i april, kanske i maj.... Osäker på när!

Magen e stor o även spenorna, kände duttar i magen på 3 ställen här om dagen o undrar när de i så fall kan vara dags...

Hon har betett sig underligt idag, låg med bakdelen uppåt o svansen med i fotöljen med lätt börja bakben o gick sedan därifrån med försiktiga steg med svansen upp, smygandes, vill hela tiden ut, e en van ute katt som knappt e inomhus mer än när hon äter i princip!

Nu ligge hon i badkaret!

Nån som kan lugna mig!!
    Vågar man släppa ut henne???

• Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????
  • Lovan

Släpp inte ut henne, utan ring till veterinär och rådfråga. =)

*kommer rusandes med lim till MH's hjärta*
  • MissUnderstood80
    Lovan skrev 2009-06-30 16:53:57 följande:
    Släpp inte ut henne, utan ring till veterinär och rådfråga. =)
    Ok, kan de va så att de e dags???
  • EmmaAntonella

oj vad spännade har varit med om två katt födslar

en honkatt brukar gå dråktig i 65 dagar med variation av 61-69 dagar.

Har hon boat någoting??

• Schnooglewookiemush
    MissUnderstood80 skrev 2009-06-30 16:56:56 följande:
    Vet inte, men hon vill in överallt o samtidligt ut
    Låter som om det är dags.
    Känns hon lite nervös?
  • EmmaAntonella

ok jag tycker inte att du ska släppa ut henne har hon ätit något idag? för dom brukar inte vara så hungriga.
    ÅHHH vad spännade är de en väldigt social katt?? min förra katt födde i våran säng och hon höll på i ett dygn och sprang runt o var orolig och visste inte riktigt vad hon skulle ta vägen

• JAG är BÄST
    MissUnderstood80 skrev 2009-06-30 16:56:56 följande:
    Vet inte, men hon vill in överallt o samtidligt ut
    Låter verkligen som att det är på G.

Har du gjort iordning nån bädd åt henne?
    Kanske några handdukar eller gamla lakan som du kan lägga i badkaret?
  • hmcc

När jag var liten gjorde mina föräldrar en bädd åt katten efter alla konstens regler...och hon födde i en garderob.

• EmmaAntonella
    hmcc skrev 2009-06-30 17:08:21 följande:
    När jag var liten gjorde mina föräldrar en bädd åt katten efter alla konstens regler...och hon födde i en garderob.
    Ja de gjorde vi med men hon ville ändå föda i våran säng samma var de med hunden hon födde i vardagsrummet. 
  • CTMT

Släpp INTE ut henne... låter som att hon "boar" inför att ungarna ska komma.Släpper du ut henne så är risken stor att hon gömmer dem utomhus.
    Ring veterinär och rådfråga och se till att ha läst på inför förlossningen så du vet hur det ska gå till och vad du bör förvänta dig.
    Det är även bra om du har mjölkersättning hemma + flaska ifall någon av kattungarna kommer att behöva stödmatas. Och glöm inte väga ungarna varje dag för att se så de får tillräckligt med mat i sig!

Lycka till!

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????