• MissUnderstood80

Min katt e dräktig, när e de dags????

Hon blev dräktig nån gång i april, kanske i maj.... Osäker på när!

Magen e stor o även spenorna, kände duttar i magen på 3 ställen här om dagen o undrar när de i så fall kan vara dags...

Hon har betett sig underligt idag, låg med bakdelen uppåt o svansen med i fotöljen med lätt börja bakben o gick sedan därifrån med försiktiga steg med svansen upp, smygandes, vill hela tiden ut, e en van ute katt som knappt e inomhus mer än när hon äter i princip!

Nu ligge hon i badkaret!

Nån som kan lugna mig!!
    Vågar man släppa ut henne???

• Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????
  • mamma2kids

helt underbara katter!
    när tänkte du annonsera ut dom?
    ska ni behålla nån?
    vi ska behålla honan.hanarna ska säljas.alltså 2st.

• PreciousDivine

Jättefina kattungar, grattis! Har själv 8 monster härhemma, varav 7 stycken är födda av två hemlösa honor som jag tog in. Den 8:e kattungen hittades skrikandes i skogen.

Funderar dock på din katts färg, mamman alltså. Är hon sköldpaddsfärgad? Om inte så kan inte den röda/creme vara en hona.

Tycker det ser ut som om mamman är blåtigré, möjligvis med rufism? (alltså fält där det ser ut som brunt/rött, men är egentligen bara utspädd blå/svart)

• Mamma till R o A
    MissUnderstood80 skrev 2009-07-10 14:46:10 följande:
    I natt hände de. Zaba fick 4 små, 2 beiga ocj 2 svarta.Första ungen kom 22.20 (hane), andra 22.55 (hane), tredje 00.03 (hona) o fjärde 00.33 (hane)Lägger in bilder o videos allt eftersom!
    Pss
    Dom cream färgade kattungarna är hanar.
    Aliquando et insanire iucundum est
  • MissUnderstood80

Nej en av de cream färgade e honor...

Mamman e inte bruntigré, hon e gråblåtigré med rödbruna fläckar, fläckarna e de enda stället hon e brun på, annars blågrå tigré!

• PreciousDivine

Förlåt mig. Eftersom hankatter ärver färg från mamman så är hon förstås sköldpaddsfärgad, och då kan en av de creme absolut vara en tjej eftersom även pappan var röd/creme.

• MissUnderstood80
    PreciousDivine skrev 2009-07-11 19:47:58 följande:
    Förlåt mig. Eftersom hankatter ärver färg från mamman så är hon förstås sköldpaddsfärgad, och då kan en av de creme absolut vara en tjej eftersom även pappan var röd/creme.
    Honan e blåtigre creme.... Alla bebisarna fick fina färgen en creme, en rödcreme o 2 blåcreme!
  • EmmaAntonella

åh så söta grattis ts =) kul att allt gick bra. Blev de i dotterns säng sen?

• MissUnderstood80
    EmmaAntonella skrev 2009-07-14 19:43:25 följande:
    åh så söta grattis ts =) kul att allt gick bra. Blev de i dotterns säng sen?
    Nej i lådan ja förberett, idag e bebbarna 1 vecka gamla o 3 av de 4 börjar redan öppna sina ögon.... De har blivit stora o väger mer, tuttar MYCKET på mamman som börjar bli mager, stackarn, så vi ger henne leverpastej o annat gott emellanåt... he he he!!!!
  • MissUnderstood80

Ska se om ja kan få in en länk till en liten videosnutt ja filmade bebbarna med med mobilen.... Kanske går de, kanske inte....

Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????