• MissUnderstood80

Min katt e dräktig, när e de dags????

Hon blev dräktig nån gång i april, kanske i maj.... Osäker på när!

Magen e stor o även spenorna, kände duttar i magen på 3 ställen här om dagen o undrar när de i så fall kan vara dags...

Hon har betett sig underligt idag, låg med bakdelen uppåt o svansen med i fotöljen med lätt börja bakben o gick sedan därifrån med försiktiga steg med svansen upp, smygandes, vill hela tiden ut, e en van ute katt som knappt e inomhus mer än när hon äter i princip!

Nu ligge hon i badkaret!

Nån som kan lugna mig!!
    Vågar man släppa ut henne???

• Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????
  • MissUnderstood80
    AtroCious skrev 2009-06-30 16:58:39 följande:
    Låter som om det är dags. Känns hon lite nervös?
    Nja, både ja o nej, kelig som tusan o slö!
    EmmaAntonella skrev 2009-06-30 17:00:02 följande:
    ok jag tycker inte att du ska släppa ut henne har hon ätit något idag? för dom brukar inte vara så hungriga.ÅHHH vad spännade är de en väldigt social katt?? min förra katt födde i våran säng och hon höll på i ett dygn och sprang runt o var orolig och visste inte riktigt vad hon skulle ta vägen
    Översocial katt, men bara MIN, hon ligger hos mig alltid o följer mig t om till toa, de gjorde hon över när hon inte va dräktig!
    JAG är BÄST skrev 2009-06-30 17:04:09 följande:
    Låter verkligen som att det är på G.Har du gjort iordning nån bädd åt henne?Kanske några handdukar eller gamla lakan som du kan lägga i badkaret?
    Just nu e hon instäng på övervåningen som vi inte använder så mycket, med allt hon behöver o bädd i en låda!

Igår kände ja tydliga rörelser o såg även magen röra sig!
    hmcc skrev 2009-06-30 17:08:21 följande:
    När jag var liten gjorde mina föräldrar en bädd åt katten efter alla konstens regler...och hon födde i en garderob.
    He he, ja de e bra underliga!
    EmmaAntonella skrev 2009-06-30 17:12:17 följande:
    Kanske borde ändra sängkläder, hon ligger på äldsta dotterns säng på övervåningen o de e vita sängkläder... fniss!
    CTMT skrev 2009-06-30 20:24:38 följande:
    Släpp INTE ut henne... låter som att hon "boar" inför att ungarna ska komma.Släpper du ut henne så är risken stor att hon gömmer dem utomhus.Ring veterinär och rådfråga och se till att ha läst på inför förlossningen så du vet hur det ska gå till och vad du bör förvänta dig.Det är även bra om du har mjölkersättning hemma + flaska ifall någon av kattungarna kommer att behöva stödmatas. Och glöm inte väga ungarna varje dag för att se så de får tillräckligt med mat i sig!Lycka till!
    Aj aj kapten!!!
  • EmmaAntonella

Haha ja de vore en bra ide att byta sängkläder=) De kan bli rätt kletigt var noga med att räkna moderkakorna så du ser till att alla kommer ut=)

Hur går de för henne nu?

• MissUnderstood80
    EmmaAntonella skrev 2009-07-01 14:59:08 följande:
    Haha ja de vore en bra ide att byta sängkläder=) De kan bli rätt kletigt var noga med att räkna moderkakorna så du ser till att alla kommer ut=)Hur går de för henne nu?
    Ja har lagt handdukar i sängen, än verkar de lugnt....!
  • EmmaAntonella

Ok men man får nog inte använda frottehandukar för de kan kattungarna fastna i eller snutta i sig trådar...

Hoppas de kommer snart är hon jätte stor undra hur många de gömmer sig där inne

• EmmaAntonella

Åh så söt=) Hon var jätte fin=) Vet du vem den skyldige fadern är?

Ne min katt var inte heller så stor första kullen kom bara en jätte kattunge och andra 3 st

Men 3 finns de säkert där inne dom kan gömmas rätt bra

Min mors tik var inte så jätte stor när hon skulle få sina valpar men de slutade med 9 st=)

• MissUnderstood80

I natt hände de.
    Zaba fick 4 små, 2 beiga ocj 2 svarta.
    Första ungen kom 22.20 (hane),
    andra 22.55 (hane),
    tredje 00.03 (hona)
    o fjärde 00.33 (hane)

Lägger in bilder o videos allt eftersom!

• mamma2kids

grattis till bebisarna
    har själv 3 veckor gmla ungar här hemma.
    det busar redan med varann och traskar utfrån lådan sin.
    dom växer super fart asså!

Svar på tråden Min katt e dräktig, när e de dags????