• Anonym (rädd)

Hjälp nu åskar det Jag är jätte rädd panikångest!!

Gud jag är såååå rädd för åskan och blixten och jag känner på mig att det kommer, och barnen är hemma, Va ska jag göra Jag är sååå rädd kan inte visa min rädsla för barnen Jag blir hysteriska grips av panik gråter

• Svar på tråden Hjälp nu åskar det Jag är jätte rädd panikångest!!
  • MaJen09

här har de precis åskat klart, vart bor du??
    gillar de inte heller men om de va som här så drar de bara igenom på en timmes tid typ---

• Anonym

Vad är du rädd ska hända? Kan du inte be någon vän komma över?

• Bevabus

Vad är du rädd för? Att det låter obehagligt eller att det ska hända något? Så länge ni stänger av elen i huset så är möjligheten näst intill omöjlig att något kommer hända Tänd några ljus och sätt dig med barnen och läs en gullig bok.

Men den största tjänsten du kan göra dina barn är att gå i terapi för din rädsla, tycker jag. Just ikväll är det ju försent. Men som sagt, gör något mysigt och BRA utav detta. Tänk positivt. Inget onödigt TV-tittande blir det utan du får spendera tid med barnen istället

• Anonym (rädd)
    MaJen09 skrev 2009-06-30 20:26:12 följande:
    här har de precis åskat klart, vart bor du??gillar de inte heller men om de va som här så drar de bara igenom på en timmes tid typ---
    bor i häljarp (skåne)
  • KattSvansen

Skickar över massor av kramar till dig.
    Är också åskrädd

• Anonym (en till här)

För det första stäng av datorn och tvn om du är rädd om grejerna modem och tv apparater går sönde rom åskan slår ner nära. Sen vet jag hur du känner dig är själv sjukt rädd bästa sättet är att försöka göra det mysigt och fördriva tiden tills det är över jag gillar att tappa upp ett varmt bad och tända ljus och stänga in mig i badrummet tillsammans med barnen de uppskattar det och rädslan hålls i schack.

• Anonym (rädd)
    Anonym skrev 2009-06-30 20:26:41 följande:
    Vad är du rädd ska hända? Kan du inte be någon vän komma över?
    jag är rädd att det ska slå in , hur skyddar man sig bäst inomhus???? förutom att stänga av elen???? Gud jag är sååårädd och vill verkligen visa barnen att jag är stark
  • MaJen09

Anonym (rädd) skrev 2009-06-30 20:27:48 följande:

bor i häljarp (skåne)
    ja bor med i skäne, hässleholm. dom säger de kommer från vaxjö hålletr.
    men de drar bara igenom så du kan va lugn
  • MyggaMygg

Försök andas lungt och tänk på något som gör dig glad.
    Bor själv i skåne och får panik av åskan och blixten och här va det riktigt nära.
    Såg till o med gnistor vid datorn här då det va som värst.
    Hoppas det är bättre snart med dig

• Anonym (rädd)

Anonym (en till här) skrev 2009-06-30 20:28:49 följande:

För det första stäng av datorn och tvn om du är rädd om grejerna modem och tv apparater går sönde rom åskan slår ner nära. Sen vet jag hur du känner dig är själv sjukt rädd bästa sättet är att försöka göra det mysigt och fördriva tiden tills det är över jag gillar att tappa upp ett varmt bad och tända ljus och stänga in mig i badrummet tillsammans med barnen de uppskattar det och rädslan hålls i schack.
    Tack för tipset MEn vatten ska man ju absolut hålla sig borta ifrån det leder ju STRÖM
Svar på tråden Hjälp nu åskar det Jag är jätte rädd panikångest!!