Inlägg från: Airlee |Visa alla inlägg
  • Airlee

Erfarenhet av att låta innekatt bli utekatt????

Jag började släppa ut mina katter i våras efter att de varit innekatter i hela sina liv. Det bästa jag har gjort! De är så lyckliga och det är underbart att kunna ha dörrar och fönster öppna. Vi bor centralt men med en stor innergård och mest lugnt trafikerade/gågator omkring. Katterna strövar inte så långt utan håller sig mest här på gården. Just nu sitter jag ute under parasollet med min laptop och den ena katten ligger och sover här på bordet och den andra ligger ett par meter härifrån och slappar. Jättemysigt.

• Airlee

kattis b skrev 2009-07-06 01:49:33 följande:

Blir katten, mot förmodan, överkörd så har den i alla fall fått leva sitt liv till fullo. Och fått njuta av livet den sista tiden. Om den får springa fritt, förstås. Annars kan man lika gärna ha katten inne. För det är bara tortyr att låta en katt se utelivet, men inte leva det. Visst, katten vänjer sig. Men den trivs ALDRIG lika bra i en rastgård som den gör i det fria.
    När jag ser hur bra mina katter mår nu så tycker jag också att det är värt den risken. :) De har dessutom blivit så mycket starkare och smidigare nu sedan de fick börja gå ut, så om de förhoppningsvis inte blir påkörda så tror jag att de kommer att leva längre och friskare tack vare att de är ute och springer.
Svar på tråden Erfarenhet av att låta innekatt bli utekatt????