• Miss Lau

Privat område..Eller?

Är marken bostadsrättsföreningens är det självklart deras privata, på samma sätt som vilken villatomt som helst. Och vilka skulle annars äga marken tror du?

• Miss Lau
    Alleka skrev 2009-07-01 14:04:57 följande:
    det är väl inte så självklart att en förening även äger den?
    Eftersom brf äger husen äger den även marken under själva husen. Givetvis kan kringliggande områden ägas av någon annan men det vanliga är ju att marken sträcker sig några meter utanför själva huskroppen, precis som för en privatägd villa.

Om du är intresserad av vem som äger exakt den här plätten kan du kontakta lantmäteriet.
  • Miss Lau
    Alleka skrev 2009-07-01 14:12:07 följande:
    ja det är precis så, det är en lekplats på en innergård, som jag blev utkörd från och dom visade mig denna skylt som jag först inte såg när jag gick in från ett annat håll.Jag vet inte riktigt hur man kollar upp va den föreningen heter
    En sak att tänka på är att det vanligtvis är brf medlemmar som bekostar lekplatsen. Och kanske har de haft dålig erfarenhet av att "vem som helst" kommer dit och leker? Skulle du uppskatta om okända barn och föräldrar kom in på din tomt och lekte med dina barns lekgrejer?
Svar på tråden Privat område..Eller?